Inktomi maakt zoekmachine marketing duurder

12 januari 2004, 06:44

Zowel Yahoo! als MSN gebruiken binnenkort Inktomi als database (in plaats van, respectievelijk, Google en LookSmart). En dat verhoogt de kosten van zoekmachine marketing aanzienlijk.

Inktomi is namelijk veel duurder dan Google: je kunt je websites er alleen tegen betaling aanmelden, en ook hun pay-per-click model is stevig geprijsd.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

2 Reacties

    mangold

    Google is in 1998 gestart, en pas in 2002 echt doorgebroken.


    12 januari 2004 om 15:49
    media

    Dat is waar, maar Google had in 2000 al wel een paar procent marktaandeel in Nederland. Ik ken nog maar weinig mensen in mijn omgeving die Teoma gebruiken.


    12 januari 2004 om 16:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!