Help Google indexeren, met Google Sitemaps

3 juni 2005, 08:30

Als je een website hebt waarvan sommige delen niet via de standaard navigatie te bereiken zijn (bijvoorbeeld omdat ze achter een lokale zoekfunctie zitten), dan kan je Google daarop attenderen met een XML bestand in het Google Sitemaps protocol.

Het Google XML Sitemap Format gebruikt deze XML tags:

loc – the URL location

changefreq – how frequently the content at the URL is likely to change

lastmod – the time the content at the URL was last modified

priority – the priority of the page relative to other pages on the same site

url – this tag encapsulates the first four tags in this list

urlset – this tag encapsulates the first five tags in this list

De uitgebreide handleiding, is alleen beschikbaar voor mensen met een Google AdWords, AdSense of GMail account.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Geweldig; must voor alle zoekmachine marketeers. Slimme manier overigens van Google om alle site-eigenaren aan een Adwords- of Adsense-account te krijgen 😉


    3 juni 2005 om 19:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!