Google binnenkort duurder dan TV

8 juni 2005, 14:07

Publicis Groupe Media’s Rishad Tobaccowala voorspelt dat het adverteren in en via Google snel duurder wordt dan het adverteren op TV: “Digital media will go up 20 to 30 percent a year for several years.”

What will drive the increase in interactive’s price?

> The rising costs of pay-per-click.

> The auction environment itself.

> Targeting and measurement technologies.

> Consumer control over media: when and where they engage.

> The need to make creative more attention-getting.

> The cost of re-aggregating the splintered audience.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Wouter

    Dat is mooi, als dit resulteert in een hoge CPC bij Google Adsense. Maar het lijkt er vooralsnog op dat Google steeds een grotere hap voor zichzelf houdt. Als straks Yahoo met haar programma komt, dan zullen ze hopelijk weer wat meer geven aan de publishers.


    8 juni 2005 om 18:06
    Evert Jan

    Niet onvoorstelbaar wat Tobaccowala zegt. Zeker niet wanneer je de productie van online en tv communicatie erbij betrekt. Was vandaag getuige van het berekenen van een nieuwe tv campagne met media inkoop. Daar kun je een halve eeuw top-10 posities mét crossmedia concept voor kopen.


    8 juni 2005 om 18:26
    Evert Jan

    P.s. klopt de spelling? ‘Tabaccowala’…goeie naam voor een Indiaan uit Kuifje. 😉


    8 juni 2005 om 18:28
    Geep

    De vermaledijde Taliban weer..


    8 juni 2005 om 18:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!