Google bevoorrecht sites

20 februari 2005, 20:42

De autolink feature in de nieuwe Google Toolbar doet heel wat stof opwaaien. Door op de Autolink-button te klikken, veranderen ISBN nummers in de tekst naar Amazon.com, en adressen verwijzen naar Google Maps. Google kan dus bepalen waar onwetende surfers wel en niet heengeleid worden, aldus critici.

De Autolink-feature is analoog aan de SmartTag functie, die Microsoft in XP wilde stoppen, maar dit vanuit juridische overwegingen niet aandurfde. Saillant detail is overigens dat Jeff Raynar – ooit verantwoordelijk SmartTag programmeur bij Microsoft- nu product manager bij Google is, en het brein achter Autolink. Slashdot weet te melden dat de SmartTag technologie echter gepatenteerd is door Microsoft. Dat kan dus nog gezellig worden..

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!