Geen frisdrankreclame gericht op kinderen

30 januari 2006, 18:28

De Europese Unie van Drankfabrikanten Unesda, waarbij ook de vereniging Nederlandse Frisdranken Industrie (NFI) is aangesloten, heeft toegezegd geen reclame meer te maken gericht op kinderen. Bedrijven als Unilever, Coca Cola Europe en Pepsi Europe willen zo meehelpen tegen het groeiende overgewicht van kinderen.

De afspraak omvat advertenties, websites en spotjes op radio en televisieprogramma’s speciaal gericht op kinderen onder de twaalf jaar. Op scholen in het voortgezet onderwijs komen speciale automaten waar naast fris, ook sap en water beschikbaar is. Op de automaten komt geen reclame, maar plaatjes en slogans voor een gezonde levensstijl en een gebalanceerd dieet.

De drankenindustrie spreekt zelf over een grote stap voorwaarts, die nu uitgevoerd en gecontroleerd moet worden. ,,Het is de eerste keer dat de grote drankfabrikanten in Europa samen hun verantwoordelijkheid opnemen voor de verkoop aan kinderen en scholen’‘, zei Stephen Kehoe, vicevoorzitter van Pepsi Europe.

Dus binnenkort een leeftijdscontrole op de Fido MSN Messenger Wink?

Bron: BNR

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!