Conversie-tips

26 juli 2006, 11:27

Normaal komt maar een heel klein deel van de geïnteresseerden door de verkoop-pijplijn. Online gemiddeld bijvoorbeeld maar 2%. In praktijk staan onze verkoopkanalen dus meer dicht dan open. En toch zeggen de meeste marketeers: “als ik meer omzet wil, dan moet ik harder gaan roepen. Geef mij maar geld om meer klanten te trekken.” Terwijl er zo veel te winnen is door te focussen op de 98% vrijwillige bezoekers die we met lege handen naar huis laten gaan.

Dat kan met een fundamentele aanpak Maar ook met simpele tips en trucs is er heel wat te winnen. Daarom is er een nieuwe Marketingfacts rubriek opgezet. Marketingfacts conversietips. Hierop zal ik voorlopig elke 2 weken een eenvoudige, direct uit te proberen tip zetten. Daarnaast zullen we proberen met een aantal bloggers lessen trekken uit winnende campagnes. Als je dus een extreem goede of slechte e-mailcampagne, DM campagne, website of brochure tegenkomt, meldt het dan even Dan kunnen we ‘m fileren!

Ewald Verhoog (41) is oprichter van het Canicas. Canicas is Spaans voor knikkers en heeft als werkterrein: marketing strategie - marketing tactics - marketing operations en marketing intelligence. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen en implementeren van de (interactieve) marketing & sales strategie. In Nederland loopt Canicas voorop op het gebied van Persuasion Architecture (Futurenow): basisprincipe is dat de 'gemiddelde' klant niet bestaat. Ieder type klant vraagt om een eigen aanpak, en het internet leent zich hier perfect voor. De meeste klanten maken kennis met Canicas via Canicas Conversie Management ©. CCM helpt klanten om met een beproefde methode, snel de conversie van landingspages en actiewebsites fors te verhogen. Canicas zet een team in van ervaren specialisten op het gebied van webcopy, usability, design, verkooppsychologie en webanalytics om stapsgewijs alle copy- en lay-out aspecten die voor conversie van belang zijn optimaliseren.

Categorie
Tags

14 Reacties

    Jos Deuling

    Zie ook :

    Call to Action: Secret Formulas to Improve Online Results by Bryan Eisenberg, Jeffery Eisenberg.

    Ik heb het boek gelezen. Per hoofdstuk een aantal tips & tricks.

    Moraal van het verhaal : de conversie kan altijd beter en een hogere conversie bereik je door continu te blijven testen.


    26 juli 2006 om 12:06
    Tinus

    Maar hoe ga je testen als het om een tijdelijke actie gaat?


    26 juli 2006 om 12:13
    Mark Tijssen

    Tijdelijke acties zet je twee- drie of meerledig op. Na een week A/B testen zal een goed idee kunnen krijgen wat wel en niet werkt. Met de actie met de meeste conversie ga je vervolgens door.


    26 juli 2006 om 12:25
    Arjen

    Lijkt mij zeer interessant!

    Maar van elke 2 weken maar gewoon om de week.


    26 juli 2006 om 13:43
    Guido Pater

    Ik ben heel erg benieuwd, ik ga het in de gaten houden!


    26 juli 2006 om 14:06
    Kasper Katje

    Overigens hier melden/plaatsen of per email zodat er een nieuw onderwerp voor wordt aangemaakt?


    26 juli 2006 om 14:21
    everhoog

    liefst je goede of slechte e-mailcampagne, DM campagne, website, brochures of andere fileerbare zaken in de comments van de meest recente conversietip plaatsen. Dan pik ik ‘m vanzelf op.

    Trouwens, eventueel zal ik andere bloggers benaderen om hun zegje erover te doen. En vrijwilligers zijn natuurlijk helemaal welkom!


    26 juli 2006 om 18:28
    Kasper Katje

    Ja maar daar vervuil je min of meer de discussie rondom de betreffende tip ook mee of verwijder je dan zeg maar de posting om een niue topic aan te maken.

    Zo heb ik nu een mooie recente tip: speel in op het seizoen (of de actualiteit) met een in mijn ogen perfect voorbeeld van een goede campagne en 1 waarbij je ernstige twijfels kunt hebben.


    26 juli 2006 om 18:34
    Bastiaan

    Ik ben vreselijk nieuwsgierig, ga je posts in de gaten houden en de tips waar mogelijk toepassen. Hoop dat je het doorspekt met praktijk voorbeelden. Leuk dat het eens uitsluitend over conversie gaat.


    27 juli 2006 om 04:15
    Ido Sharon

    Ik mis narrowcasting in je rijtje marketing tools. Juist narrowcasting lijkt mij een zeer geschikt instrument ter bevordering van de conversie. Veel retailers hebben al schermen hangen, deze worden echter niet effectief ingezet, hier is nog een grote slag te slaan!


    27 juli 2006 om 04:53
    mvkranenburg

    @ Jos. Ik heb het boek Call to action besteld. Dank voor de tip. Oh ja en dan een conversie tip: kruip in de huid van je klanten. Ga achter je eigen website zitten (en dan niet 1 keer per jaar – wat al veel is voor sommige marketeers) en ben gebruiker van je eigen product. Kritisch elke keer opnieuw. Het is gewoon praktijk dat veel internet verantwoordelijken niet als een gebruiker hun eigen website bekijken. Het klinkt als een open deur maar ga maar voor jezelf na of ik gelijk heb of niet…. . @ Ewald = Verder ben ik zeer benieuwd naar je tips en ga ze volgen :- ) .


    27 juli 2006 om 05:44
    everhoog

    @ Marco,

    ik zie dat je erg veel energie hebt opgedaan in je twee weken zonder online oxygene.

    maar bij het woord UITGEVEN heb ik als startende ondernemer vooralsnog de verkeerde associaties.


    27 juli 2006 om 13:21
    Maarten

    Ewald,

    Wat fantastisch om te zien waar je allemaal terug te vinden bent!

    Als ik de site en de reacties zo zie ben ik blij dat het goed met je gaat. Ik zou het leuk vinden als je binnenkort eens wat van je laat horen!!!

    Groet,

    Maarten den Heijer


    3 augustus 2006 om 06:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!