Consument maakt eigen tv-commercials

22 december 2004, 06:45

Na MoveOn.org, Mercedes, Coors Light en Apple, biedt nu ook Converse (onderdeel Nike) de consument de gelegenheid om tv-commercials te ontwikkelen. De beste commercials zullen straks te zien zijn als 30-seconden spots op MTV en andere kanalen. De winnaars krijgen $10,000 en dat is toch beduidend minder dan de gemiddelde kosten voor een tv-commercial bij een reclamebureau. En wat te denken van het virale effect dat user-made commercials met zich meebrengen? Mits goed opgezet, zeker de moeite van het proberen waard voor adverteerders!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Frank

    Hey Marco

    Even een berichtje uit zonnig Nieuw Zeeland (yup, kan het niet laten). Ik heb hier op punkey.com ook al eens over geschreven (zoek op converse, want copy paste werkt niet op dit ellendige internetstation) en ik moet zeggen dat ik een beetje moe wordvan deze initiatieven. Vooral omdat ze allemaal hetzelfde zijn. Hetlijkt mij dat er toch wel iets originelers is te verzinnen? Ook met audio en video…

    Ik zal er op het strand nog eens over nadenken 🙂


    23 december 2004 om 05:14
    Bouwhuis

    @ Anja,

    Levert dit nog niet genoeg reclame op dan!? 😉


    11 juli 2005 om 09:37
    Tyya

    That’s really shwdre! Good to see the logic set out so well.


    8 december 2016 om 09:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!