Reclame? Da’s een leuk plaatje kiezen met een leuk copy trucje
Terwijl iedereen aan het uitblazen is van de SpinAwards weer een aflevering van Blue Shots TV, het tv station dat zo graag mooie programma’s maakt voor de marketing en mediaprofessionals. Met in deze aflevering als gasten Karian Weijers en Thijs Biersteker. Een jong creatief team van Wieden Kennedy. Met natuurlijk relativerende woorden met betrekking tot de titel van deze post in de eerste paar minuten van deze aflevering van Idealize, een programma waarin ikzelf in gesprek ga met professionals over het thema ‘creativiteit’.
Zij wonnen al voordat ze afstudeerden de eerste prijs van de Young Lions in Cannes in de categorie print en wonnen daana ook nog in Nederland de Gouden Zaag, de prijs voor talent dat aan de stoelpoten zaagt van de oude garde.
In dit gesprek gaan ze in op die oude garde, over de prachtige speeltuin van het werken voor grote merken met grote budgetten. Over de voordelen van een jong team (wij weten nog niet wat alles kost :)) en over ‘geintegreerd’ werken: alles smelt gewoon samen op dit moment.
Ik kijk samen met Karian en Thijs naar een serie foto’s en videos die ze hebben meegenomen en die hen inspireert en ze uiten eerlijk hun kritiek op de nieuwe campagne van Cup a Soup.
Een prachtig stel, vond ik…
Programma’s volgen van Blue Shots kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.