Apple’s creativiteit
Oktober vorig jaar lanceerde Apple een iPod-advertentie met Eminem, waarbij de Apple-advertentie erg veel leek op een advertentie voor Lugz schoenen. Adfreak heeft de details.
Recent lanceerde Apple een nieuwe commercial die opnieuw opvallend veel overeenkomst vertoond met bestaand materiaal, dit keer een video van The Postal Service genaamd “Such Great Heights”. Elite Productions heeft het geheel naast elkaar gezet. Kijk en oordeel zelf.
Op de site van Postal service staat inmiddels rechtsbovenin een bericht van zanger Ben Gibbard:
“It has recently come to our attention that Apple Computers’ new television commercial for the Intel chip features a shot-for-shot recreation of our video for ‘Such Great Heights’ made by the same filmmakers responsible for the original. We did not approve this commercialization and are extremely disappointed with both parties that this was executed without our consultation or consent. -Ben Gibbard, The Postal Service”
Beide video’s zijn volgens Cult of Mac van dezelfde makers, namelijk Josh Melnick and Xander Charity.
De video van The Postal Service zou inmiddels ook via de Apple iTunes Store verkrijgbaar zijn. Je zou toch zeggen dat Apple voldoende creativiteit in huis zou moeten hebben om uniek materiaal te maken. Opzet van Apple om extra aandacht te krijgen?