Onlangs verscheen een mooi artikel van Vaughan, Corsi, Beal, & Sharp (2020) over het meten van het effect van reclame…
We geloven onze buren eerder dan een wetenschapperHoe beweeg je mensen richting duurzamer gedrag? Vaak worden experts of bekende mensen ingezet om…
Pleidooi voor het hervinden van een evenwicht tussen creativiteit en wetenschapIk zat in de auto met de radio aan toen…
Hoe het vertrouwen in algoritmes beter gaat wordenDat het komende decennium dé bloeiperiode wordt van algoritmes, had de naamgever ervan – Mohammed…
Rondje langs de velden over marketingfenomenen die we het liefst begravenEen paar weken terug schreef ik al kort over een…
Hapklare wetenschap op Swocc-symposium 2018Als marketeer ken je ze vast wel van de congressen die je met enige regelmatig bezoekt:…
In het huidige debat over ‘open access’ bij wetenschappelijke publicaties is er te weinig oog voor het belang van reputatie,…
Hoe marketingwetenschap en creativiteit niet zonder elkaar kunnenTerwijl we zoveel menen te weten over marketing, zijn er nog elke dag…
Honderden pagina’s werden geschreven over Hillary Clinton en Donald Trump. Na de, voor ons misschien onverwachte, overwinning van Trump (die…
Universiteiten zijn verplicht om bevindingen te delen. Moeten bedrijven deze verplichting ook hebben?Onderzoek naar (online) gedrag wordt steeds normaler. Met…
Marketeers worden vaak aangewezen als een van de ‘schuldigen’ in de discussie over overgewicht en ongezond eetgedrag. Het ontwikkelen en…
Op onbewerkte producten als andijvie na hebben veel goederen een herkomst die meerdere landen betreft. Zo kan een computer ontworpen…