Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

NodeXL: de browser voor het tijdperk van sociale netwerken #TNWEurope

De wereld bestaat uit social media, we zijn er met z’n allen heen verhuisd. De uitdaging daarbij is dat het…

Case Holland Casino: het online beïnvloeden van offline gedrag

"Van online naar offline conversie"Het is een veelbesproken onderwerp: 'de toegevoegde waarde' van het gebruiken van sociale media voor merken.…

Sune Lehmann: van big data naar deep data

Het was erg speciaal voor mij om een persoonlijke held te mogen interviewen. Sune Lehmann spreekt op Project Waalhalla op…

Waarom George Clooney verkoopt en vierkante Activia intenser smaakt

SWOCC Symposium 2013: de wetenschap van merk- en marketingcommunicatie naar de praktijkAfgelopen maandag hield SWOCC, Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie, een…

James Fowler over de invloed van sociale netwerken

Hoe vrienden als data, motivators, sensors en verdubbelaars in te zetten zijnJames H. Fowler behaalde een doctoraat aan Harvard in…

Hoe wijs zijn de crowds?

Leidt online kuddegedrag tot vertekening online reviews?Door onze collectieve kennis te bundelen kunnen wij in principe elkaar en de maatschappij…

Onderzoek wijst uit: positieve beoordelingen zorgen voor sneeuwbaleffect, negatieve niet

Ik ben onlangs begonnen in het boek 'Everything is obvious' van Duncan Watts. In zijn boek schetst hij hoe moeilijk…

Sinan Aral in gesprek over beïnvloeding en sociale netwerken

Hoe wetenschappelijke helden de grenzen verleggen van onderzoek naar gedrag Vorige week sprak Maurits Kaptein (co-founder en Chief Scientist van Science Rockstars)…

Invloedrijk of beïnvloedbaar: dat is de vraag

Bestaat er zoiets als online influencers? Er is veel te doen rondom influencers. Diensten als Klout vieren hoogtij bij de…

De minderheid regeert: wetenschappers ontdekken tipping point

Wetenschappers van het Social Cognitive Networks Adademic Reseach Center van het Rensselaer Polytechnic Insititute hebben ontdekt dat 10 procent van…

Word of mouth marketing voor idioten

Onder het motto “and now for something completely different” (Monty Python) eens een heel andere post. Soms wordt social media…