Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Social media monitoring met sentimentanalyse? Liever niet!

Consumenten praten online graag en veel over merken. Zo delen ze positieve ervaringen met een merk via social media, maar…

Social media in de verzekeringssector: hoe scoren Nederlandse verzekeraars?

Digitaal je gegevens aanpassen, online declaraties indienen of met een muisklik je polis wijzigen. Het zijn in de verzekeringssector al…

Zwarte Piet bewijst: boosheid wordt sneller gedeeld dan blijheid

Bankiers die ons land bijna aan de rand van de afgrond hebben gebracht. De zeer hoge bonussen van de CEO’s.…

Ja maar, wat zegt die consument nu eigenlijk?

Wat taal(gebruik) zegt over de échte boodschapDankzij sociale media kunnen consumenten steeds sneller, makkelijker en op grotere schaal hun ervaringen…

Mensen tweeten anders tegen je merk dan over je merk

Toen de Nederlandse tennisser Robin Haase twee weken geleden negatief in het nieuws kwam vanwege een woede-uitbarsting tijdens een tenniswedstrijd…

Storing ING leidde niet tot een negatiever online sentiment op de lange termijn

Begin april werd de ING getroffen door een aantal storingen. Uit het Social Insights Top-100 Merken onderzoek (Greenberry, 2013) bleek…

Menselijke vs. geautomatiseerde sentimentsanalyse: 0 – 1

Bij sentimentanalyse speelt het woord nauwkeurigheid altijd een hoofdrol. En wat blijkt? Geautomatiseerde sentimentanalyse scoort beter dan de menselijke beoordelingscapaciteiten.…

Wat is de toekomst van buzz- en sentimentonderzoek?

Ongeveer een week voor de verkiezingen ontstond er hier op Marketingfacts een kleine discussie naar aanleiding van de blogpost Buzzmonitoring? Cut…

Het monitoren van de verkiezingen via social media

In mei en juni van dit jaar schreef ik een serie van drie blogposts over de politiek (1, 2, 3)…

Wat voor effect hebben debatten op het imago van een lijsttrekker?

De laatste tijd zijn de lijsttrekkers van de grote partijen veel in het nieuws. Veel berichten gingen over wat de…

Marketingfacts polst verkiezingssentiment namens RTL Nieuws

Over iets meer dan drie weken staan we allemaal weer in het stemhokje voor de Tweede Kamer-verkiezingen (jij toch ook?).…

Sentimentanalyse: The Making Of …

Enige tijd terug schreef ik al over de nauwkeurigheid en de toekomst van sentimentanalyse. Een korte kennismaking met een ongekend…