Consumenten praten online graag en veel over merken. Zo delen ze positieve ervaringen met een merk via social media, maar…
Digitaal je gegevens aanpassen, online declaraties indienen of met een muisklik je polis wijzigen. Het zijn in de verzekeringssector al…
Bankiers die ons land bijna aan de rand van de afgrond hebben gebracht. De zeer hoge bonussen van de CEO’s.…
Wat taal(gebruik) zegt over de échte boodschapDankzij sociale media kunnen consumenten steeds sneller, makkelijker en op grotere schaal hun ervaringen…
Toen de Nederlandse tennisser Robin Haase twee weken geleden negatief in het nieuws kwam vanwege een woede-uitbarsting tijdens een tenniswedstrijd…
Begin april werd de ING getroffen door een aantal storingen. Uit het Social Insights Top-100 Merken onderzoek (Greenberry, 2013) bleek…
Bij sentimentanalyse speelt het woord nauwkeurigheid altijd een hoofdrol. En wat blijkt? Geautomatiseerde sentimentanalyse scoort beter dan de menselijke beoordelingscapaciteiten.…
Ongeveer een week voor de verkiezingen ontstond er hier op Marketingfacts een kleine discussie naar aanleiding van de blogpost Buzzmonitoring? Cut…
In mei en juni van dit jaar schreef ik een serie van drie blogposts over de politiek (1, 2, 3)…
De laatste tijd zijn de lijsttrekkers van de grote partijen veel in het nieuws. Veel berichten gingen over wat de…
Over iets meer dan drie weken staan we allemaal weer in het stemhokje voor de Tweede Kamer-verkiezingen (jij toch ook?).…
Enige tijd terug schreef ik al over de nauwkeurigheid en de toekomst van sentimentanalyse. Een korte kennismaking met een ongekend…