Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

Studiedag Best of NIMA; eenmalig cadeau aan het vak

Eén dag les, vijf vakdocenten met de hoogste waardering van cursisten en deelnemers, via de livestream, van Martech tot PurposeEen…

Purpose of Pegels?

'Terwijl de koopman en de dominee in de marketeer boeiende gesprekken voeren, keert de wal het schip'Steeds meer bedrijven maken…

Waarom Bingemarketing ertoe doet

Stop met de versnippering, de organisatie- en datasilo’s, het kortetermijndenken en het van campagne naar campagne hollenWaarom vinden marketeers het…

‘Kritiek op brand purpose is naïef en onterecht’, stelt Peter Field

Vooral merkeffecten die verband houden met vertrouwen, commitment en bekendheid scoren bijzonder in goed uitgevoerde cases Vers onderzoek van effectiviteitsexpert,…

De marketeer. Koopman of dominee?

'Zou ons land, en vooral onze nazaten, niet veel beter af zijn met innovatieve marketeers?'​De dominee en de koopman. Bij…

Van purpose naar profit

Inspelen op de veranderende voorkeuren in de maatschappij is ook gewoon slimme marketing Al jarenlang wordt er door marketeers gepraat…

Roadmap voor een betekenisgedreven groeistrategie

In drie concrete stappen op weg naar een duurzame toekomst, mét deliverables als handvatten voor de vervolgstapPurpose washing is een…

De vijfde marketing-P is een G

Vier vragen, vier antwoorden over het economisch gewicht van gelukOp 10 maart a.s. deelt de marketeer van geluk, Guy van…

Waarom jonge marketeers beter zijn in duurzaam ondernemen

Gezonde proposities die bijdragen aan een betere en rechtvaardiger wereld kun je beter niet kapot analyserenDe NIMA Wereldmarketeers zijn op…

Marketing in tijden van purpose

Adriaan Oomen: 'Voorbeelden die uit de crisis zijn geboren zijn talrijk en vele daarvan zijn succesvol'De begrippen ‘purpose’ en ‘marketing’…

Purpose, visie, missie, BHAG: waar moet je echt wat mee?

Hoe een zoektocht naar het echte verschil tussen purpose, missie en visie, leidde naar de achilleshielPurpose is hot. Als je…