In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?
'A-merken moeten écht gaan letten op hun maatschappelijke reputatie'Ik volgde een conversatie van twee jongetjes op weg naar school. De…
Hoe vertalen betekenisvolle bedrijven hun maatschappelijke missie naar aansprekende content? En welke communicatie-uitdagingen komen zij onderweg tegen? Daarover gaat de…
Consumenten wíllen wel goed doen, maar gedragen zich er niet naar. Hoe gaan we dat oplossen?Eind januari plaatste ik namens…
Lezers van Marketingfacts weten het al jaren: in plaats van ‘missie’ raakt het (buzz)woord ‘purpose’ steeds meer in zwang. Voorstanders…
Adriaan Oomen: 'Voorbeelden die uit de crisis zijn geboren zijn talrijk en vele daarvan zijn succesvol'De begrippen ‘purpose’ en ‘marketing’…
Guy van Liemt: "Liefde wordt een serieus thema binnen organisaties"Is het je ooit opgevallen hoeveel merken je 'geluk' beloven? Je hoeft…
Ernst Boekhorst: "Naleven en communiceren is de belangrijkste doelstelling"ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose…
Nuon wordt Vattenfall, zoveel weten we al. Maar hoe doet het bedrijf dat? Hoe omarmt Nuon straks met de nieuwe…
Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een…
Purpose. Waar hebben we het nu eigenlijk over? Dit bedoel ik als een serieuze vraag. Purpose heeft namelijk geen eenduidige…
Er is op dit moment geen groot bedrijf meer dat zich niet het hoofd breekt over 'de purpose' van de organisatie.…