Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

De maatschappelijke reputatie weegt steeds zwaarder voor A-merken

'A-merken moeten écht gaan letten op hun maatschappelijke reputatie'Ik volgde een conversatie van twee jongetjes op weg naar school. De…

‘Zelfs het grootste billboard kan niet op tegen 1.200 medewerkers die ons verhaal vertellen’

Hoe vertalen betekenisvolle bedrijven hun maatschappelijke missie naar aansprekende content? En welke communicatie-uitdagingen komen zij onderweg tegen? Daarover gaat de…

Een concrete marketing-bijdrage aan een mooiere wereld

Consumenten wíllen wel goed doen, maar gedragen zich er niet naar. Hoe gaan we dat oplossen?Eind januari plaatste ik namens…

De beursgenoteerde purpose

Lezers van Marketingfacts weten het al jaren: in plaats van ‘missie’ raakt het (buzz)woord ‘purpose’ steeds meer in zwang. Voorstanders…

Marketing in tijden van purpose

Adriaan Oomen: 'Voorbeelden die uit de crisis zijn geboren zijn talrijk en vele daarvan zijn succesvol'De begrippen ‘purpose’ en ‘marketing’…

De marketeer van geluk

Guy van Liemt: "Liefde wordt een serieus thema binnen organisaties"Is het je ooit opgevallen hoeveel merken je 'geluk' beloven? Je hoeft…

Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

Ernst Boekhorst: "Naleven en communiceren is de belangrijkste doelstelling"ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose…

Nuon wordt Vattenfall: de introductie van een purpose-gedreven merk

Nuon wordt Vattenfall, zoveel weten we al. Maar hoe doet het bedrijf dat? Hoe omarmt Nuon straks met de nieuwe…

Zo ziet marketing eruit in 2025

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een…

Drie definities van purpose

Purpose. Waar hebben we het nu eigenlijk over? Dit bedoel ik als een serieuze vraag. Purpose heeft namelijk geen eenduidige…

Purpose-marketing als dilemma: betrokkenheid tonen in plaats van verkopen

Er is op dit moment geen groot bedrijf meer dat zich niet het hoofd breekt over 'de purpose' van de organisatie.…