Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Wat we vergeten zijn over menselijke communicatie

En wat we van vogels kunnen lerenWist je dat het woord ‘communicatie’ betekent ‘gemeenschappelijk maken’? Achter die betekenis schuilt een…

Kleur bekennen: meer geschiedschrijving dan unieke propositie

Boekrecensie van een kleurrijk boekWelke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest…

Weg met het schijngevoel van zekerheid, ga voor het ‘menselijke’ in organisaties

Business as usual werd woest verstoord door corona, business in crisis kreeg de overhand. De vraag die ons allemaal bezighoudt: wat nu? Om…

Rob Beltman (H3ROES): “Marketeer, ken je plek!”

Hoe beleg je het brede vakgebied marketing binnen organisaties?"Marketeers zouden minder bezig moeten zijn met de marketing van de organisatie…

Is jouw bedrijf al ingesteld op programmatic werken?

Programmatic marketing vraagt een andere manier van samenwerkenEr wordt binnen het vakgebied van marketing al jaren over automatiseren gesproken, maar…

‘Spotify-ing your organization’: inspiratie voor digitale acceleratie

Agile (re-)organisaties, digitale transformaties en digital innovators. Het zijn populaire termen voor managementmeetings en conversaties bij de (bedrijfs)borrel. Velen volgen momenteel…

Kim van Velzen: gastvrijheid als onvoorwaardelijke marketingstrategie

To travel is to discover that everyone is wrong about other countries - Aldous HuxleyVolgens Kim van Velzen is gastvrijheid…

Hoe je marketingdisciplines productiever samen kan laten werken

Marketing binnen organisaties is meer dan ooit een multidisciplinair vak geworden. Kon je een aantal jaren geleden als marketeer binnen…

Hoe silo-denken klantgericht handelen in de weg staat

Customer satisfaction is voor veel mensen in een organisatie een belangrijk aspect, maar in de praktijk schieten organisaties vaak te…

Klantenservice via social media (gelukkig) nog niet ingeburgerd

Waarom we af moeten van silo's voor marketing, verkoop en serviceRecent onderzoek in opdracht van Randstad maakt duidelijk dat Nederlandse…

Transformeer een organisatie in 5 stappen naar een social business

Kennis is macht, kennis delen is machtiger“You'll be rated by the information you create, how you share it, what’s its…

Het managen van de optimale ‘customer experience’ begint binnen

“Conventional marketing wisdom long held that a satisfied customer tells ten people. But in the new age of social media,…