Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Is NPS een KPI voor losers?

Wie groei wil realiseren hecht natuurlijk belang aan data en analyse. Er is veel meetbaar en toch, of misschien juist daarom,…

Hoe de Net Promotor Score de weg kwijtraakte

De NPS was bedoeld als indicator voor loyaliteit en winstgevendheid, niet voor het vinden van de drivers van een betere…

Zo ga je in 2017 wel meer naar de klant luisteren

10 goede voornemens in klantfeedbackHet nieuwe jaar is aangebroken, inclusief een lijst aan goede voornemens. Dit doet vrijwel iedereen op…

Werken aan klantvertrouwen loont

Over de kracht van de trust score als 'customer experience kpi'Spontaan ontbrandende telefoons, banken die je persoonsgegevens willen doorverkopen, fondsen…

Net Promoter Score: ons bin zunig!

Nederlandse consumenten niet erg scheutig met aanbevelen van organisaties Zowel fans als critici van de net promoter score laten zich…

NPS gebaseerd op bedrog

NPS lijkt de heilige graal in servicemanagement. Maar de uitvinder van de Net Promoter Score, Fred Reichheld, is al in…

Van agressieve challenger naar klantenservice-expert

Stel je bent als uitdager van de gevestigde orde als komeet de markt in geknald. Je hebt een paar dikke krantenkoppen…

Experience engineering: briljante ontdekking, maar hoe start je er morgen mee?

Empathie in het persoonlijke klantcontact is belangrijk, maar niet genoeg. Er is meer nodig: een positieve manier van communiceren met…

5 tips om meer uit je NPS te halen

Als marketeer/ondernemer weet je dat klanttevredenheid een ander woord is voor bestaansrecht. Je bestaat bij de gratie van tevreden klanten…

Hoe je medewerkers het grote verschil kunnen maken voor je NPS

Dit is (voorlopig) de laatste blog in mijn serie over klantgerichtheid. In het eerste deel riep ik op om de…

Benader de NPS als een startpunt, niet als eindpunt

Klantgerichtheid begint (in theorie althans) een hygiënefactor te worden in Nederland. Vraag een willekeurige CMO wat de speerpunten in zijn…

NPS of CES: waarom de ultieme vraag niet bestaat

De net promoter score (NPS) als voorspeller van loyaliteit is sinds de introductie in 2003 nooit onomstreden geweest. Zo wordt…