Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Native advertenties: de invloed van tweezijdige informatie op vertrouwen

Lezers staan vaak sceptischer tegenover artikelen van adverteerders dan tegenover gewone nieuwsartikelen van journalisten. Dat is logisch (en ook terecht),…

Native advertenties op nieuwswebsites: hoe transparant moet je zijn?

Native advertenties (gesponsorde nieuwsartikelen) kunnen bij lezers tot een hogere engagement leiden, maar mogelijk komt dit doordat lezers misleid worden.…

De bonus van banners bij native advertenties

Een nieuwe wetenschappelijke studie uit de VS toont aan dat native advertenties op nieuwswebsites sneller te herkennen zijn als er…

Adverteerders zijn verantwoordelijk voor de inhoud

Tweederde van de Nederlandse bevolking heeft weinig of geen vertrouwen in de pers, zo bleek uit cijfers van het CBS eind…

De 10 belangrijke learnings van NU.nl over mobile native advertising

Het gevecht om de aandacht van de lezer: in gesprek met de lezers van NU.nlWat heb je aan goede content…

Native Advertising: hoe prominent mogen labels en het adverterende merk zijn?

Het aantal native advertisements, advertenties die eruit zien en lezen als een nieuwartikel, op online nieuwswebsites is flink gestegen. Doordat…

Native advertising: ‘disclosures’ en het herkennen van commerciële content

Conclusies gebaseerd op wetenschappelijk onderzoekNative advertising wordt vrijwel niet als een commerciële boodschap herkend. Minder dan 8 procent van de respondenten…

Native advertising: het omzeilen van weerstand

Een wetenschappelijke onderbouwingNative advertising staat de laatste tijd weer volop in de, vooral negatieve, aandacht. Dat is niet nieuw, maar…

Maak het lekker native

Maar durf jij dat als adverteerder eigenlijk wel?Native advertising kan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd en dat kan in sommige…

Tips voor native advertising door middel van een sponsored artikel

Hoe gebruik je native advertising in de praktijk zodat het meer rendement oplevert? De onderstaande 7 tips voor succesvolle native…

Gesponsorde content over de grens: de kracht van vernieuwende samenwerkingen

Deel 2 in een betoog voor native advertenties van uitmuntende kwaliteitGesponsorde content ligt gevoelig. Roer het onderwerp aan en je…

Gesponsorde content moet superieur zijn

Deel 1: de potentie van native advertenties staat of valt met kwaliteitEindeloos kan ik me vergapen aan merken die jaloersmakende…