• Usability & design
    wordt gesponsord door

Zilveren Kruis winnaar online onderzoek naar zorgverzekeringen

Zilveren Kruis winnaar online onderzoek naar zorgverzekeringen

Zoals ieder jaar zijn veel Nederlanders aan het shoppen naar een nieuwe zorgverzekeraar. Rondkijken loont, want de verzekeraars verschillen nogal in premie. WUA! vroeg 100 respondenten zich online te oriënteren op een nieuwe zorgverzekering. Zilveren Kruis blijkt deze keer favoriet onder de respondenten. De winnaar verovert de koppositie daarmee op Independer.nl, dat de voorgaande twee metingen wist te winnen. FBTO en Agis stijgen naar respectievelijk de tweede en derde plaats. De gehele top 3 bestaat daarmee uit merknamen van Achmea. De 100 respondenten gaven in totaal 578 beoordelingen over 64 verschillende websites.

Meeste bezoekers, meeste voorkeur

Net als zes maanden eerder, heeft Zilveren Kruis de best bezochte website van de branche. 56% van de respondenten bezoekt ZilverenKruis.nl tijdens de oriëntatie. De website presteert vooral goed op de thema’s Web Imago en Vertrouwen. 18% van de respondenten kiest uiteindelijk voor een zorgverzekering van Zilveren Kruis.

FBTO toont verbetering op alle onderzochte thema’s. De website is bezocht en beoordeeld door 31% van de respondenten. Vrijwel alle bezoekers besluiten na de eerste indruk om op de website door te gaan. FBTO.nl scoort vervolgens vooral goed op Informatiewaarde. 10% van de respondenten wijst FBTO aan als favoriete verzekeraar.

Agis eindigt met een Web Performance Score van 5,8 op de derde plaats. Ook qua online vindbaarheid is Agis derde, met 42% van de respondenten die de website bezoekt. Agisweb.nl behaalt goede scores op Gebruiksvriendelijkheid en Vertrouwen. 6% van de respondenten kiest voor een zorgverzekering van Agis.

Reacties

Bram van Asseldonk, teammanager internet Achmea Zorg:
“We zijn erg blij met deze prijs! Vooral dat bezoekers ons niet alleen goed kunnen vinden, maar dat Zilveren Kruis voor zo veel personen de voorkeur heeft. We verbeteren onze websites continu door usability testen en goed te luisteren naar klantsignalen en dat zien we terug in deze WUA! prijs.”

Klaas Kroezen, directeur van WUA!:
“De concurrentie op het web is enorm. Zilveren Kruis heeft het voor elkaar gekregen zonder televisiereclame het meest vindbaar te zijn en toch de concurrentie af te troeven met de meeste voorkeur.”

Oriëntatie en groepsdiscussie

- 100 respondenten tussen de 20 en 49 jaar namen deel.
- Ze zochten 2 uur lang naar een zorgverzekering.
- Zoekstrategie en beslissingsfactoren waren vrij om zelf te bepalen.
- Gevonden websites werden op 10 onderdelen beoordeeld.
- WUA! hield vervolgens een groepsdiscussie om alle bevindingen te bespreken.

Gratis extra resultaten voor geïnteresseerden

Op de website van WUA! zijn gratis extra onderzoeksresultaten aan te vragen.
Geïnteresseerden ontvangen een document met daarin van elke beoordeelde website:
- Hoeveel respondenten de website hebben gevonden en beoordeeld.
- Hoeveel er na de eerste indruk direct afhaken.
- Hoeveel respondenten de voorkeur aan de betreffende website geven.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.