Nieuws van Webanalisten (114): Segmenteren in Google Analytics, verslag WCO congres en boekreview
Hoe krijg je meer inzichten in de verschillende type bezoekers op jouw website en hoe segmenteer je deze? Gerard Rathenau komt met voorbeelden voor Google Analytics. Op 3 november jl. vond het congres voor Website Conversie Optimalisatie plaats. Sprekers Aartjan van Erkel en Ton Wesseling gaven hier beiden een presentatie en hielden een conversie clinic, wij doen verslag. Tot slot deze keer een review op het boek Van tofu krijg je geheugenverlies.
Segmenteer je bezoekers in Google Analytics
Iedereen wil graag de cijfers uit Google Analytics vertalen naar concrete actiepunten om je site te verbeteren. Door segmenten aan te maken in Analytics kun je jouw gebruikers onderscheiden van elkaar. Welke segmenten zijn handig om inzichten te krijgen in de verschillende typen bezoekers op jouw website?
In het artikel dat Gerard Rathenau schreef over het segmenteren van je bezoekers bespreekt hij 2 typen: de ‘rationele’ en ‘impulsieve’ gebruiker.
Door het onderscheiden van rationele en impulsieve bezoekers, kun je erachter komen hoe jouw website daadwerkelijk gebruikt wordt door de verschillende typen bezoekers. Hier kun je je content op aanpassen, zodat deze gebruikers ook daadwerkelijk je site plezierig en met succes kunnen en zullen gebruiken.
Op webanalisten.nl lees je het complete artikel Segmenteer je bezoekers in Google Analytics, met interessante toevoegingen in de reacties op het artikel.
Website Conversie Optimalisatie congres
Op 3 november organiseerde Congres.nl haar eerste Website Conversie Optimalisatie congres. Optimalisatie specialisten Aartjan van Erkel en Ton Wesseling gaven beiden een presentatie tijdens deze middag en sloten de dag gezamenlijk af met een conversie clinic.
Aartjan ging in op het belang van een call to action op je pagina’s, het belang van psychologische overtuigingstechnieken, het uitstralen van autoriteit en hoe goed beeldgebruik kan zorgen voor meer conversie.
Ton gaf een presentatie over hoe je continu kunt blijven optimaliseren; door het voeren van een goede online dialoog, het testen en analyseren van je site en naar aanleiding daarvan het verbeteren van je website.
Op webanalisten.nl lees je samenvatting van deze website conversie optimalisatie presentaties.
Boekreview: Van tofu krijg je geheugenverlies
Jan de Vries schreef een review op het boek “Van tofu krijg je geheugenverlies” van Coen de Bruijn.
Het boek beschrijft vanuit het perspectief van drie groepen de valkuilen van statistieken. Veel sprekende voorbeelden worden gebruikt om de valkuilen voor iedere groep (de maker, de gebruiker en de consument) te beschrijven. Statistiek bedrijven is namelijk een zeer foutgevoelige bezigheid. Aan het einde van ieder hoofdstuk worden tips en tricks gedeeld die de valkuilen kunnen voorkomen.
Als je meer wilt weten over de hoofdredenen om het boek te lezen: cijfers, onderbouwing, vertrouwen en gestuntel dan kun je de volledige review lezen op onze site.
Ik ben benieuwd of het congres volgend jaar gebruik maakt van video of animatie. Als videoproductie bedrijf (www.filmding.nl) zien wij een toename van het aantal evenementen dat gefilmd wordt en waarbij de beelden via social media worden verspreid.
When looking online pertaining to Eileen Kors footwear, you’ll discover the huge variety of individuals who seem to be going online to conserve cash on just about any along with almost everything associated with Eileen Kors’. michael kors handbag outlet store
encounter it out when you find yourself getting home and open up this area. nike free run cheap online