ReclameReview: Scarlet
Scarlet (je weet wel, van die commercials met Beau van Erven Dorens) is na jaren van radiostilte weer terug aan het adverteerdersfront. De nieuwe campagne ‘Als gezin word je al genoeg gepakt’ is opgezet rond het product Scarlet Family: één pakket voor digitale televisie, telefonie, internet en mobiel bellen.
Credits:
Bureau: Euro RSCG Amsterdam
Editor: Justin Bodenkamp
Geluid: Feike de Wit
Klant: Guido Brauckmann, Matthijs Kamp
Regie: Nina Aaldering
Productie: HEISA Film
Geluid: Soundcircus
De doelstelling:
Klanten werven voor Scarlet Family.
De uitwerking:
Een gezin hebben is duur. Dat weten we allemaal. Helemaal als je er eens een dagje met elkaar op uit wilt. Scarlet, de telecomaanbieder die na jaren van ‘radiostilte’ weer helemaal terug is, ziet dat als geen ander. En introduceert daarom: Scarlet Family. Onder de vlag van het nieuwe campagnethema “Als gezin word je al genoeg gepakt”, bewijst Scarlet dat het ook anders kan. Heel simpel, met een duidelijk aanbod en een lage prijs.
Het oordeel:
De commercial is best grappig hoor, maar ik mis de boodschap. De vraag die ik mezelf altijd stel na het zien van een commercial is: waarom zou ik zaken moeten doen met deze partij? En als het antwoord daarop is ‘Omdat je als gezin al genoeg gepakt wordt’, vind ik dat geen goede reden. Terwijl er toch echt goede redenen ten grondslag liggen aan deze claim. Scarlet biedt namelijk een alles-in-1-pakket voor digitale televisie, internet, telefonie én mobiel bellen. Na een snelle zoektocht op internet vond ik geen andere aanbieders die dit kunnen claimen. Ook de prijs van € 29,95 is heel scherp. Dat zijn toch prachtige USP’s, lijkt me. Ik zou ze dan ook gewoon claimen als ik Scarlet was.
Inderdaad scarlet family, want zodra je problemen hebt met ze heb je iemand nodig die thuis kan blijven.
Meest waardeloze van Scarlet is dat ze een helpdesk hebben die alleen open is tijdens kantoortijden. Erg fijn als je technische problemen hebt, want dan eisen ze van je dat je achter je computer zit als je ze belt. Aangezien de wachttijd erg hoog is ben je gewoon een hele dag kwijt.
Die lage prijs moet ergens vandaan komen en die is zo te zien uit het budget voor de helpdesk gesneden.
Wat een waardeloze reclame, dan snap je het ECHT niet …. van de buis … NU !!!
even los van het kansloze adsl verhaal …