Ik had hem…. gewoon nog niet gezien. En bij meerdere NL blogs die wel eens over marketing schrijven is hij er kennelijk tussendoor geglipt, denk ik. Maar bij Molblog publiceerden ze gisteren over The Entrance van Heineken, de nieuwe wereldwijde campagne (viral?) van Wieden + Kennedy mét een nieuwe payoff als ik het goed heb: Open Your World. Op de eerste commercial wordt doorgebouwd met nog véél meer video’s van de karakters in het hoofdfilmpje die een bijrol vertolken. Het is…. geweldig mooi gemaakt. Storytelling to the max. Snel lijken en oordelen:
Hoofdfilm
In het hoofdfilmpje (de bijfilmpjes vind je hier, wel even inloggen op YouTube) hoor je het liedje ‘The Golden Age’, van The Asteroids Galaxy Tour. “Great production, weak concept and payoff,” is een van de reacties op het filmpje op YouTube. Zelf vind ik de product placement goed gedaan ;). Zie ook deze geinige bespreking op Hecklerspray.
Credits
- Agency: Wieden + Kennedy, Amsterdam
- Client: Heineken
- Executive Creative Director: Mark Bernath
- Executive Creative Director: Eric Quennoy
- Art Director: Alvaro Sotomayor
- Copywriter: Roger Hoard
- Copywriter: Carlo Cavallone
- Broadcast Director: Erik Verheijen
- Producer Tony Stearns
- Digital Content Art Director: Philip Brink
- Digital Content Copywriter: Hugo van Woerden
- Digital Content Producer: Ross Plummer
- Production Company: Sonny
- Director: Fredrik Bond
- Producer: Alice Grant
- Digital Content Director: Nick Rutter
- Digital Content Photographer: Hugo Stenson
- Digital Content Producer: Carla Genoud