ReclameReview: Autodrop

Autodrop is zo lekker dat mensen maar wat graag helpen om jouw zakje leeg te maken. DDB, het nieuwe bureau van Autodrop, bedacht een campagne waarin mensen de meest vreemde capriolen uithalen om een Autodropje te bemachtigen. Autodrop heeft altijd al een andere benadering gekozen dan andere snoepmerken. In dat opzicht past deze nieuwe campagne van DDB daar prima bij. Het vreemde is dat ik de commercial ‘Schaduwhand’ wel grappig vind, maar de variant ‘Vingerneus’ totaal niet. Wat vinden jullie?
Credits:
Bureau: DDB
Account: Dirk Bär, Miriam van Dijk
Creatie: Nils Taildeman, Menno Schipper, Joris Kuijpers, Dylan de Backer
Klant: Ilse Ebbens, Jurgen van Krevel, Malou Verhagen
Regie: Jeroen Annokkeé
Productie: Czar
De doelstelling:
Naamsbekendheid Autodrop verhogen.
De uitwerking:
Autodrop is zo lekker dat mensen maar wat graag helpen om jouw zakje leeg te maken. DDB, het nieuwe bureau van Autodrop, bedacht een campagne waarin mensen de meest vreemde capriolen uithalen om een Autodropje te bemachtigen.
Het oordeel:
Autodrop heeft altijd al een andere benadering gekozen dan andere snoepmerken. In dat opzicht past deze nieuwe campagne van DDB daar prima bij. Het vreemde is dat ik bovenstaande commercial (‘Schaduwhand’) wel grappig vind, maar de variant ‘Vingerneus’ totaal niet. Daardoor kwam ik aan het denken: zouden deze twee varianten voor twee verschillende doelgroepen zijn gemaakt? Ze zijn duidelijk onderdeel van één concept, maar toch is de vorm van humor anders. ‘Schaduwhand’ is meer slapstick-achtig, terwijl ‘Vingerneus’ meer naar het absurde Jiskefet of Tequila neigt. Door de grappige insteek en de link met Autodrop zullen er ongetwijfeld weer meer zakjes met het snoepgoed in winkelwagentjes verdwijnen.
Geachte HR/Mw jullie willen de reclame verhogen mischien een goed idéé ik ben veel op TT baan te Assen en het circuit van Meppen (DE) en Nurenbergring (DE) (baancommissaris) en draai (motorbeurzen)
Ik wil wel reclame maken voor jullie, bv. een jas, folders we moeten het maar eerst overleggen.
Ik hoor wel groetjes Wiebo van der Veen