Grote Vork, Kleine Vork
De nieuwste hype onder de technologische gadgets is ongetwijfeld de iPad. Een wat groter uitgevallen versie van een iPhone die het surfen vanuit de woonkamer een stuk aangenamer maakt. Gezien het succes van dit toestel (al paar miljoen verkocht op heel korte termijn), zoeken adverteerders naar creatieve manieren om de gadget te gebruiken om de consument te bereiken. Voedingsfabrikant Kraft lanceerde recent hun ‘Big Fork, Little Fork’ applicatie. Hierbij mikken ze op gezinnen met kinderen die een hoge interesse in gezonde voeding hebben. De applicatie bevat honderden recepten die niet enkel in woorden maar ook via video beschreven worden.
Voor Kraft is deze applicatie niet zomaar een gratis tooltje voor hun consumenten, nee, ze zien dit als een waardevol instrument waar de consument zelfs een kleine prijs voor moet betalen. Om de applicatie te downloaden uit de iTunes store, betaal je 1.99$. Op die manier verdient Kraft zelfs geld aan haar advertenties. Als u zich afvraagt of dit wel opbrengt…Wel, vorig jaar lanceerde Kraft een gelijkaardige applicatie voor de iPhone die miljoenen downloads had en eveneens betaald was. Met andere woorden: als consumenten waarde zien in wat je hen biedt, dan willen ze daarvoor betalen. Het mooie is: je verdient geld en je bouwt op een waardevolle manier een relatie op met je consument.