• Mobile
    wordt gesponsord door

Marketingfacts Powertalks 8: Mobile marketing (Naos Wilbrink - aFrogleap)

Marketingfacts Powertalks 8: Mobile marketing (Naos Wilbrink - aFrogleap)

2010. Het jaar van mobiel. De apps vliegen je om de oren, zonder smartphone hoor je er tegenwoordig niet meer bij en met de iPhone 4 wordt de volgende ‘mobile leap’ gemaakt. Want laten we eerlijk zijn, wie gebruikt zijn mobiel nou nog enkel om te bellen? Het bedrijfsleven wil mee in deze revolutie, natuurlijk. Elk zichzelf respecterend bedrijf wil nu een app hebben. En een mobile website. Of beide. Of toch niet? Of wel een app, maar geen mobile site? Waarop baseer ik nou mijn keuze? Wat is beter voor mij als bedrijf of merk? Naos Wilbrink van aFrogleap geeft richting in het maken van deze keuze. Naos gaf zijn presentatie tijdens de Nationale Marketingdag 2010 in Nieuwegein.

Presentatie Naos Wilbrink


Slides Naos Wilbrink

View more presentations from aFrogleap.



Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik ben van mening dat een mobiele website tegenwoordig niet echt meer nodig is, gezien het feit dat het HSDPA internet echt super snel is, en dat je met het besturingssysteem Android op bijvoorbeeld een HTC Wildfire al gewoon Flash kan bekijken, waardoor een mobiele site eigenlijk overbodig is geworden.

    geplaatst op
  • Hoi Wouter,

    Bedankt voor je reactie. Het raakt echter kant noch wal.
    Alhoewel het aantal verkochte smartphones (zoals jouw HTC Wildfire) in Nederland toeneemt, wordt verwacht dat pas tegen 2014 ongeveer 80% van de telefoons in Nederland een smartphone is. Waarbij aangetekend kan worden dat niet al deze toestellen een vast internet abonnement zullen hebben.
    De meest actieve mobiele gebruikers op dit moment zijn mensen met een iPhone. iPhone ondersteund geen flash.
    Op je argument "omdat er flash is, heb je geen mobiele website nodig" zou je 80% van de actieve mobiele internet gebruikers uitsluiten.

    Wellicht wilde je een ander punt maken. Ik ben benieuwd naar je reactie of reacties van anderen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.