Keynote vanaf #kj10: DK MediaSnackers

4 juni 2010, 04:12

De internationale spreker op het trends in kids en jongerenmarketing-congres, gisteren in Amsterdam was: DK, oprichter MediaSnackers, auteur van het boek ‘Zen and the Heart of Social Media’. DK mocht gisteren een uur spelen. Spelen is het sleutelwoord van MediaSnackers. Over de toekomst van sociale media en hoe je een merkstrategie creëert die jongeren bereikt. Hieronder een overview hoe social media het speelveld heeft veranderd.

“My mates are my media.”

Communiceren draait om vriendschappen. Het bereiken van jongeren draait om verbinden en communiceren. Ga creatief om met media die jongeren in deze dag gebruiken. MediaSnackers zet jongeren in als digitale journalisten om hun wereld en ervaringen te delen. Hiervoor krijgen ze een aantal workshops filmen en journalistiek. Wat voor een meerwaarde heeft jouw merk? Communiceren met jongeren volgens DK:

#1 It’s all about playing

Wanneer jongeren iets met knopjes voor zich krijgen, zullen ze op het knopje drukken om erachter te komen hoe het werkt. Spelenderwijs ontdekken ze en leren ze. Dat is het verschil tussen deze generatie en de oudere. DK’s advies voor ons is the Button-theory; alles klikken wat maar te klikken valt op alle mogelijke platforms om te ontdekken en te begrijpen hoe jongeren werken.

#2 Sharing that link love

Ford gebruikt social media om bezoekers te trekken naar andere blogs van leden die over Ford schrijven. Sharing that link love.. (lees het blog over jongerencommunicatie volgens Nalden)

#3 Create empty spaces

Jongeren willen context, geef ze de ruimte om zelf invulling te geven aan jouw merk.

#4 Engaging audiences

De verschuiving van passief mediagebruik naar actief mediagebruik.

#5 Mobile: Anyplace anytime anywhere

Een geweldig voorbeeld van het inzetten van mobiel is Africa Unsigned, het nieuwe kindje van Pim Betis, oprichter van Sellaband. Nu ga ik even de feiten voorbij want dit is de spreker die net na DK op is gekomen. Maar wat een geweldig optreden van BCUC wat hier zeker thuis hoort.

#6 Hardwiring Conversation

Integreer sociale media in fysieke producten om net zoals Vitamin’s water de dialoog rondom je merk te stimuleren (en meer fans van je merk te krijgen).

#7 Play with a purpose

Duik in sociale media, ontdek, speel, maak fouten en leer ervan.

Stephanie de Smale
Consultant bij Upstream

Werkzaam als project coordinator en consultant bij Upstream met een sterke focus op social media monitoring, co-creatie en communitymanagement. Ik werk graag voor organisaties die geloven in de piramids-2-pancakes filosofie en social media organisatiebreed omarmen. Af en toe mag ik graag een beetje filosoferen en nerden over technologie en wat dat doet met onze samenleving, een bijproduct van m'n studie New Media & Digital Culture.

Categorie
Tags

3 Reacties

    stephaniedesmale

    @ Matthijs, it’s all about sharing that linklove


    4 juni 2010 om 08:08
    Dennis Hoogervorst

    @Stephanie: Het zou nog mooier zijn als het clickable linklove was. 😉 Linkje terug! @Matthijs: Dank!


    4 juni 2010 om 08:51
    Bram Fasseur

    *Link aangepast en dus klikbaar


    4 juni 2010 om 09:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!