Weekoverzicht Webanalisten (89): SEO rapportages in Google Analytics & landingspaginatips
Search Engine Optimization is een mooi vakgebied. Er is veel data aanwezig in Google Analytics om je pagina’s te verbeteren. Ton Wesseling laat twee rapporten zien die hij gebruikt ten behoeve van SEO. Jan de Vries las een artikel van Oli Gardner en besloot zijn mening te geven. Hij schrijft over 7 regels voor betere landingspagina’s.
SEO rapportages die aanzetten tot verbeteracties
Iedereen heeft de mond vol van het feit dat webanalyticsrapporten moeten aanzetten tot actie. De gegevens moeten zodanig worden gepresenteerd dat interpretatie niet meer nodig is en er direct verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Zonder “actionable insights” zijn rapportages niet nuttig. Wat ik echter in het dagelijks leven zie is dat er veel wordt geroepen, maar weinig wordt gedaan.
Om een voorbeeld te geven hoe je wel dit soort rapportages opzet duik ik in het veld van zoekmachine optimalisatie. Op de juiste woorden staat iedereen graag hoog in de organische resultaten omdat dit immers gratis gerichte bezoekers oplevert. In dit artikel beschrijft Ton Wesseling 2 SEO rapportages gemaakt met Google Analytics die direct inzage geven in waar wat verbeterd kan worden.
7 regels voor een betere landingspagina
Jan de Vries heeft een artikel gelezen van Oli Gardner en hierover een artikel geschreven op webanalisten. Een interessant artikel over verleiding van bezoekers die terecht komen op jouw landingspagina’s. Het gaat uit van 7 regels:
- 1. Wees niet subtiel
- 2. Laat de bezoeker een beetje proeven
- 3. Het M.I.R.B.O. Principe
- 4. Social Proof
- 5. Betrek de bezoeker
- 6. Urgentie
- 7. Wees beter dan je concurrent
Lees het volledige artikel van Jan de Vries.
Wekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.