The Google Facts: Nieuws over Aardvark, Ads en Apps

2 maart 2010, 06:20

Helaas een week later dan normaal, maar eindelijk dan toch: The Google Facts van februari nog dit keer. Omdat drie weken blijkbaar nogal een periode is en Google dus veel gedaan heeft, heb ik de belangrijkste zaken eruit proberen te halen. Zo wil ik bijvoorbeeld Google Buzz niet echt behandelen omdat Matthijs dit al gedaan heeft en ook de misspellingen die Google vele miljoenen opleveren laat ik even buiten beschouwing. Maar goed, wat is er dan wel belangrijk genoeg om iets uitgebreider melding van te maken?

10 februari 2010 – Safety Mode

Zo, YouTube heeft ook een filter. Bepaalde content, zoals buitensporig geweld of oorlogsbeelden kun je vanaf nu blokkeren.

11 februari 2010 – Chrome for Mac

Chrome voor de Mac heeft een nieuwe update. Nu heeft ook deze versie ondersteuning voor extensies en bladwijzers. Leukleuk.

12 februari 2010 – Aardvark

Google heeft Aardvark gekocht. Aardvark matcht vragen aan bepaalde gebruikers in een netwerk, zodat er iemand met expertise gekoppeld wordt aan de vraag. Dat is waarschijnlijk een wat vage uitleg, maar voor meer kijk je dus even bij Aardvark zelf.

17 februari 2010 – Goggles

Oeh, leuke feature komt eraan: Google Goggles krijgt de mogelijkheid om afbeeldingen te vertalen. Dus, ben je in Rusland en je hebt geen idee wat je gaat bestellen in dat louche restaurantje? Dan kun je over een tijdje wellicht een foto maken van het menu en dat laten vertalen door Google Goggles.

18 februari 2010 – Voice explained

Heb je nog steeds idee wat Google Voice is of wat je er allemaal mee kunt? Zeker sinds de introductie van allerlei nieuwe features is dat niet zo gek. Dus, Google heeft een filmpje gemaakt om het makkelijk te maken voor je:

22 februari 2010 – Ads

Google heeft hard aan de weg getimmerd sinds er een aantal advertising bedrijven zijn aangeschaft door de zoekgigant. Vandaag introduceert Google dus Doubleclick for Publishers. Komt eigenlijk neer op het feit dat publishers meer uit de advertenties kunnen halen met minder kosten.

26 februari 2010 – Locationlocationlocation

Alles draait om locatie, ook bij het zoeken. Google breidt de zoekopties uit met een “locatiezoeker”. Als je dus op zoek bent naar blogs over italiaans eten die geschreven worden door iemand in de buurt, dan kun je dat dus aanvinken. Het gaat hier om specifieke locaties, “vlakbij” of een bepaalde omgeving. Mooi!

En dit gebeurde er kort gezegd in Search:

En nog de belangrijkste dingen in Google Apps:

En nog een klein nieuwtje:

Annelies Verhelst
Adviseur digitale toegankelijkheid bij Advies van Annelies

Meer dan 25% van de mensen heeft een beperking. En die worden vrijwel nooit meegenomen in persona's, marketinguitingen, huisstijlen en websites of apps. Daar vind ik wat van en ben daarom adviseur, trainer en projectmanager digitale toegankelijkheid en inclusie bij het bureau Digitaal Toegankelijk. Na ruim 15 jaar ervaring in marketing op het snijvlak met techniek en e-commerce, was het tijd om iets zinnigs te doen met mijn kennis. Schreef ooit twee boeken (Schrijven voor het web en sociale media + Maak van je webwinkel een succes) en was eindredacteur Marketingfacts Jaarboek 2012. Ik ben ook nog steeds in te schakelen als freelance adviseur strategische marketing.

COMMUNITY
Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!