Sanoma Digital investeert “groot” in Yunoo.nl

21 januari 2010, 09:04

Sanoma Digital gaat “groot” investeren in Yunoo, het slimme huishoudboekje op internet. Dat meldt Sanoma Digital vanmorgen in een persbericht. De deelneming in Yunoo past in de strategie van Sanoma om het portfolio uit te breiden met producten die consumenten inzicht geven en helpen om een keuze te maken. Vorige week werd al bekend dat Sanoma Energieprijzen.nl over heeft genomen.

Joris van Heukelom, Director Publishing Sanoma Digital: “Het internet biedt geweldige mogelijkheden om consumenten te ondersteunen bij hun dagelijkse beslissingen door informatie op een makkelijke manier te ontsluiten. Yunoo heeft laten zien dat op een vernieuwende en succesvolle manier te doen op het gebied van je persoonlijke financiën. De deelname in Yunoo is een goede aanvulling op de huidige informatie- en vergelijkingsdiensten van Sanoma.”

Patrick van der Tuin, Directeur Yunoo:

“Yunoo is het eerste social personal finance platform van Nederland met als doel om iedereen financieel slimmer en bewuster te maken. Inzicht, besparen en kennis vormen daarbij de 3 pijlers. Na onze succesvolle start afgelopen maart, willen wij nu graag een nog groter publiek kennis laten maken met Yunoo. Om dit te realiseren zijn we specifiek op zoek gegaan naar een partner die onze visie deelt en een strategische meerwaarde voor het platform kan betekenen. Met Sanoma denken we hiermee de partij te hebben gevonden die voor ons de juiste kennis en ervaring op online gebied kan toevoegen.”

Over Yunoo

Op Yunoo.nl kunnen gebruikers inzicht krijgen in hun persoonlijke financiën. Yunoo categoriseert automatisch inkomsten en uitgaven, zodat duidelijk wordt waaraan men zijn of haar geld besteedt. Yunoo geeft daarnaast aan hoeveel geld bespaard kan worden op maandelijkse lasten, zoals de telefoonrekening, energierekening of op verzekeringen. Binnen de Yunoo-community geven gebruikers elkaar ook handige besparingstips.

Weinig details

Interessante ontwikkeling. In het persbericht wordt niets gezegd over de grootte van het betaalde bedrag, eigenlijk ontbreken alle details. Dat komt wel, de komende dagen. Zie voor meer informatie over Yunoo.nl zeker ook dit artikel. Onderstaand interview met de directeur (investeerder) van Yunoo.nl, Patrick van der Tuin, is van maart 2009:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Stijn Kruijssen

    Yunoo & Sanoma, gefeliciteerd!

    @ Matthijs: Misschien weet TNW gewoon meer? Als het wel speculatie is, is het ongeveer net zo cool om over collega-bloggers te schrijven “kennelijk is dat cool om op te schrijven” als het speculeren zelf he 😉


    21 januari 2010 om 15:03
    mgvandenbroek

    @Stijn: Mhja nou ja vind je? Plaagstootjes mogen best, helemaal als ze terecht lijken. Ik vind TNW geweldig bezig, maar aandacht/traffic bouwen door bedragen te roepen, dat digg ik niet zo. Maar goed, welllicht zit het allemaal anders, kan Patrick mooi uitleggen.


    21 januari 2010 om 15:39
    JP

    Ze waren in ieder geval op zoek naar een miljoen, dus dat zal wel kloppen.


    21 januari 2010 om 16:00
    mgvandenbroek

    @Erwin: Interessante bevestiging, dank. Mooi om te zien hoe dat allemaal weer gaat, zo.


    21 januari 2010 om 20:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!