Heineken wint Gouden Loeki met Walk-in Fridge
Het Nederlands publiek heeft vrijdagavond tijdens de 15e Ster Gouden Loeki-verkiezing de commercial ‘Walk-in Fridge’ van Heineken gekozen tot de beste televisiecommercial van 2009. Dat meldde de STER dit weekend in een persbericht. Heineken was al vaker genomineerd maar heeft nog nooit de Ster Gouden Loeki gewonnen. De commercial ‘Walk-in Fridge’ werd speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt maar is vanwege het grote succes inmiddels wereldwijd uitgezonden. Humor in reclame blijkt dit jaar heel succesvol. De Ster Gouden Loeki Top 5 van 2009 bestaat louter uit grappige commercials:
- Heineken met ‘Walk-in Fridge’ (TBWANeboko)
- Brand met ‘Limburg’ (TBWANeboko)
- Beter Horen met ‘Suarez’ (N=5)
- Bol.com met ‘Zak van Sinterklaas’ (Etcetera)
- Hi met ‘Pokkie Foetsie’ (FHV-BBDO)