ReclameReview: Domino’s Pizza
De hongerige mannen in deze commercial willen absoluut horen wanneer de pizzabezorger aanbelt.
Credits:
Bureau: Indie
Account: Anneke Schogt, Marjan Tijsen
Creatie: Rogier Mahieu, Marcel Frensch
D.O.P.: Ramsey Nikell
Editor: Julian Tranquille
Geluid: Tijmen Geurts
Klant: André ten Wolde, Carolien ten Cate
RTV: Ineke Koornstra, Yvonne Knook
Regie: Harold Einstein
Productie: Station Film
Geluid: Earforce
Postproductie: Glassworks Amsterdam, Hotel
De doelstelling:
Naamsbekendheid van Domino’s Pizza verhogen.
De uitwerking:
De nieuwe ‘Man-Hungry-Ding-Dong-Pizza’-commercial laat zien dat hongerige mannen hun pizzabezorger dreigen mis te lopen. De werkmannen in de film werken stapsgewijs om te anticiperen op de bel.
Het oordeel:
Ik ben over het algemeen niet erg enthousiast over de commercials van Domino’s Pizza (met name niet over deze), maar deze nieuwe commercial vind ik wel echt goed. Het laat op een mooie manier zien hoe wanhopig de werklui willen aanvallen op hun pizza. Voorwaarde is daarbij wel dat ze de bel horen en dat kan nog wel eens lastig zijn als je in een omgeving vol lawaai werkt. Goed ingespeeld op het thema ‘Man-Hungry-Ding-Dong-Pizza’. En hij blijft ook leuk nadat je hem de eerste keer gezien hebt.
Ik vind het een goede commercial, omdat ik me meteen afvroeg, ‘waarom stoppen die lui steeds?’ Dus mijn aandachtsniveau was hoog.
Maar ik vraag me af of de naam niet wat langer in beeld moet. Of ben ik te oud (53) aan het worden om gegevens van mijn korte naar het lange termijn geheugen te transporteren.
Ik heb er niets mee.
Niet goed, niet slecht, niet leuk, niet niet leuk.