Google’s antwoord op real time search? Hot trends!

29 september 2009, 06:35

Google Trends logo Nu real time search het nieuwe toverwoord is lijkt het erop dat Google zwaar aan het experimenteren is met toevoegingen aan de zoekresultaten om een graantje mee te pikken. We zagen al dat de snelheid waarmee nieuwsberichten worden gevonden fiks toegenomen is. De volgende toevoeging aan de zoekresultaten is een stuk visueler van aard en betreft een andere service van Google: Google trends.

Google Hot Trends in zoekresultaten

Real time meta data in een bite-sized grafiekje

Google Trends levert meta-data over het onderwerp, geïntegreerd in de ‘reguliere’ zoekresultaten. Feitelijk is het een barometer die de populariteit van het onderwerp heel opzichtig in beeld brengt waardoor je direct ziet (of op z’n minst zou moeten kunnen vermoeden) dat het hier een veelbesproken onderwerp is. Dat was waarschijnlijk ook de reden dat je erop zocht, maar dat is weer een andere discussie. Voorlopig vind je deze hot trends toevoeging alleen bij de top-zoveel trending topics in de Verenigde Staten.

Google hot trends: volcanic of meh?

Ik moet zeggen dat het er wel kek uitziet, zo’n real time Google trends box in je zoekresultaten. En gelukkig heeft Google er niet voor gekozen om de hot trends boven de gewone resultaten te plaatsen. Hoewel, misschien is dat juist wel leuk! Want uiteindelijk kan een topic niet voor altijd hot blijven.

Wat vinden we ervan? Hoe waardevol is deze toevoeging aan de zoekresultaten?

Wouter Kiel
Global SEO Manager bij Travix

Travix is het grootste online reisbedrijf van Nederland en beheert een portfolio van zes onafhankelijke websites in meer dan 40 landen. Als Global SEO Manager ben ik verantwoordelijk voor de SEO strategie van alle labels, waaronder CheapTickets.nl en vliegwinkel.nl in Nederland, en Budgetair.fr, Budgetair.co.uk en Flugladen.de in het buitenland.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Remi

    Google is hier wel een beetje laat mee, op Marketingfacts hebben we al jaren een “Deze week hot!” in de sidebar staan 😉


    29 september 2009 om 09:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief