Nike speelt in op tattoo-trend

20 augustus 2009, 11:47

In deze Belgische commercial van Nike zien we hoe voetballer Steven Defour een tatoeage laat zetten. Daarmee speelt het merk goed in op de tattoo-trend onder voetballers.

Maar eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijk nietszeggende commercial. Vooral de zin ‘Het enige lijf ter wereld dat zegt “Alleen de overwinning schenkt voldoening”’ vind ik niet echt handig gekozen. Zouden ze echt alle tattoo-shops ter wereld hebben gebeld om te checken of deze tekst al niet eens eerder gebruikt is? En dan nog: nu een bekende voetballer deze tekst heeft laten zetten, is het wachten op de talloze fans die hem na gaan doen. Maar goed, het gaat er dus om dat Steven Defour van winnen leeft en dat je een training met hem kunt winnen dankzij Nike. Zou die boodschap overkomen?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Thomas Wouters

    nee 🙂


    20 augustus 2009 om 19:53
    peggy

    Tjee, wat een middelmatig niks filmpje als je kijkt naar de oude Nike campagnes.

    Wat is dat merk toch aan het doen? Wie heeft deze rotzooi trouwens gemaakt?


    21 augustus 2009 om 09:04
    koningwoning

    @Peggy – helemaal eens.

    Ze zijn echt de weg even kwijt.

    Veel te veel middelmatige lokale initiatieven die het mythische van het brand afhalen.

    Nog even en New Balance haalt ze in 😉


    24 augustus 2009 om 10:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!