ReclameReview: AutoTrack.nl

29 juli 2009, 07:50

AutoTrack.nl zegt: ‘Alles gecheckt, wel zo relaxed’.

Credits:

Bureau: Eigen Fabrikaat

Account: Chantal Nanninga, Gerrit Winkel

Art: Jeroen Bakker

Copy: Raoul Bakker

Klant: Cynthia Blaazer, Albertien van den Hoeven, Sander van den Hout, Annematie Verbeek

RTV: Yuka Kambayashi

Productie: hazazaH

De doelstelling:

AutoTrack.nl wil de consument met de nieuwe ‘Alles gecheckt, wel zo relaxed’-campagne duidelijk maken dat zorgeloos kan worden gezocht naar een gebruikte of nieuwe auto. Duidelijk moet worden dat AutoTrack alle aangeboden informatie op de site controleert en relevante informatie toevoegt.

De uitwerking:

De commer­cial laat zien dat de zekerheid die AutoTrack.nl biedt ongelofelijk ontspannen mensen oplevert.

Het oordeel:

Qua copy klopt de commercial helemaal. De drie USP’s worden duidelijk verwoord en dat is dan ook de reden dat iedereen zo relaxed is in deze commercial. Toch mis ik iets. Waarschijnlijk zie ik te weinig auto’s in beeld, want zonder de voice-over heb je geen idee waar deze commercial over gaat. Het lijkt me dat het kopen van een auto wel iets duidelijker uitgebeeld had kunnen worden. Natuurlijk loopt de acteur op het einde een autoshowroom binnen, maar dat vind ik iets te subtiel. De beelden maken geen indruk, terwijl ik na het horen van de USP’s echt wel een positieve indruk krijg van AutoTrack.nl. Hoe had deze commercial beter gekund volgens jullie?

(P.S. lekker deuntje op de achtergrond trouwens)

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Bertil van Zandt

    @ David: Toen ik ‘m voor het eerst zag snapte ik er niet veel van….. Ik zag een oud mannetje en een oud vrouwtje (dacht meteen aan cliché-uitspraak van autohandelaren: Nee, meneer, deze auto is al 10 jaar oud, maar was van een oud vrouwtje dat er nooit in reed…) De man die uiteindelijk de showroom inloopt (met die foute zonnebril) ziet er juist zelf ook uit als een slick, louche 2e hands autoverkoper, dus in mijn optiek slaat het de plank behoorlijk mis…. Ook te weinig auto in beeld, denk ik….

    Wat screenshots van de site op de laptop die die man dichtklapt zou al wel wat verhelderender zijn geweest, dan zie je dat de man tevreden is nadat ie dus op AT is geweest, nu moet je dat zelf bedenken…


    29 juli 2009 om 09:34
    Frenk

    De muziek die bij deze reclame wordt gespeeld wie is dat en hoe heet dit nummer.

    Misschien kun je mij hier op antwoorden .

    Bedankt voor de moeite.


    29 juli 2009 om 16:58
    MvO

    @Frenk:

    ”Wanna buy a new car

    But the price ain’t right

    Be a downside cheaper (yes it would)

    Start riding a bike”

    A Real Mother For Ya, van Johnny Guitar Watson. Erg lekker nummer.


    29 juli 2009 om 20:13
    bange koper

    @Bertil; helemaal met je eens. Deze spot mist duidelijkheid. Waarom duurt het zo lang voordat we zien dat autotrack de adverteerder is? Waarom gebruiken ze die foute typetjes in de spot – werkt averechts als je ‘zorgeloos’ wil communiceren. Is autotrack ook zo’n eng typetje…? Waarom laten ze de oplossing (dwz de site met de functionaliteiten) niet zien?

    Ik weet zeker dat deze spot veel duidelijker had gekund en dat Autotrack daar veel meer aan had gehad…

    Stuur dit reclame bureau maar terug naar de reclameschool!


    8 september 2009 om 10:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief