Marketing Benchmark Study (VU)
Hoe klantgericht zijn bedrijven in werkelijkheid? Waarom presteert het ene bedrijf beter dan het andere? Waarom is het ene bedrijf beter in staat om haar klanten te bedienen, dan het andere? Het zijn de marketing competenties (capabilities) van een bedrijf die dit grotendeels kunnen verklaren. In het Marketing Benchmark Study van de Vrije Universiteit, worden verschillende marketing competenties getoetst en vergeleken.
Het onderzoek is opgezet door de Vrije Universiteit en staat onder begeleiding van Prof. Dr. Ruud Frambach, Hoogleraar Marketing aan de VU. Het onderzoek zal online worden afgenomen en bestaat uit een kwalitatief- en kwantitatief deel. Deelname is volledig anoniem, het onderzoek houdt zich aan de internationale code voor marktonderzoek ESOMAR. De VU nodigt alle marketing managers uit om aan het onderzoek mee te werken. Via de volgende link heb je toegang tot het onderzoek: https://examine.vu.nl/cgi-bin/inferentie.pl?qst_id=10545. Alle financiële en algemene managers kunnen via deze link deelnemen aan het onderzoek: https://examine.vu.nl/cgi-bin/inferentie.pl?qst_id=10546. Deelname aan het onderzoek zal maximaal 30 minuten in beslag nemen. Het onderzoek wordt in het Engels afgenomen.
Mooi initiatief!
Zijn de resultaten van het onderzoek vrij te verkrijgen (bij deelname)? De resultaten geven natuurlijk mooie inzichten.
Beste Johan,
De resultaten worden inderdaad aan de deelnemers ter beschikking gesteld. Met deze resultaten kunt u uw bedrijf benchmarken op grond van uw competenties. Zo kunt u zien hoe goed uw bedrijf scoort op bepaalde competenties en welke belangrijk zijn om uw prestatie verder te ontwikkelen.
Mvg,
Vinay Dharampal
student-assistent
Vrije Universiteit Amsterdam, Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde.