Ziggo, een jaar later met Mirko Mensink

10 juli 2009, 03:41

Ziggo is nu iets meer dan 1 jaar oud. Het ging van start met een slechte integratie en een dramatische campagne in mei 2008 hetgeen toen leide tot veel klachten en Kassa optredens. Nu, ruim een jaar later, is de klanttevredenheid terug van 4 naar 7 volgens Mirko Mensink Ziggo, directeurcorporate development. Met €1,3 miljard omzet maakt Ziggo nog steeds ruim €200 miljoen verlies maar heeft het 1,7 miljoen internetklanten en 3,3 miljoen TV-klanten. 1,3 miljoen digitale tv gebruikers hebben net HD gekregen voor Nederland 1,2 en 3 en kort daarvoor werd interactieve TV (met uitgebreide uitzending gemist) gelanceerd. Ziggo’s meest interessante plan voor volgend jaar zou het nationaal uitrollen van Wimax (als de frequentie veiling lukt in januari) zijn. Een update!

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Cas Toeset

    Ik sta er nog steeds van te kijken dat anno 2009 dit soort fouten gemaakt worden. Wat moet het qua inspanningen allemaal wel niet gekost hebben om van een 4 naar een 7 te gaan als het gaat om de klanttevredenheid van je bedrijf? Nog even los van het feit hoeveel klanten er afscheid hebben genomen van Ziggo.


    10 juli 2009 om 05:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!