Qrius en Habbo partneren voor kwalitatief onderzoek

14 mei 2009, 04:04

{title}Marktonderzoeksbureau Qrius en tienerplatform Habbo gaan structureel samenwerken op het gebied van kwalitatief en kwantitatief onderzoek binnen de virtuele gemeenschap van Habbo. Dat meldt TMN gisteren in een persbericht. De samenwerking richt zich vooral op ‘snel en representatief onderzoek.’ Klanten zouden binnen twee dagen al resultaten kunnen terugverwachten.

Herman Berndt projectleider bij Qrius: ‘We zijn bij Qrius continu bezig met het in kaart brengen van de (be-)leefwereld van kids en jongeren. […] Door onze kennis en expertise met elkaar te delen zijn we nu in staat om ook de virtuele (be-)leefwereld van kids en jongeren beter in kaart brengen. Een logische stap als je bedenkt dat 99% van de jongeren wekelijks ruim 8 uur van hun vrije tijd doorbrengen op het internet.’

Het persbericht rept over een ‘primeur’ in kwalitatief online onderzoek:

‘Voor het eerst worden de kwalitatieve onderzoeksmethoden doorvertaald naar een online omgeving. Binnen Habbo is een speciale onderzoeksruimte ingericht waar, onder begeleiding van een Qrius medewerker als moderator, onderzoek uitgevoerd kan worden onder een kleine groep Habbo’s. Ook kunnen jongeren zich aanmelden op een speciale onderzoekgroep.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!