• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten (40): Interpretatie specialist en meer banner conversies

Weekoverzicht Webanalisten (40): Interpretatie specialist en meer banner conversies

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie
  • Eén persoon verantwoordelijk voor interpretatie webgedrag
  • De volgende stap: impressies, en zelfs pages per visitor

Formulieren in banners leveren 5 maal meer conversie
Banners worden meer en meer mini websites, waarbij je je afvraagt in hoeverre de bezoeker nog zou moeten doorklikken naar een achterliggende website. Recentelijk verscheen het “Eyeblaster Analytics Bulletin deel 3“ waarin uit casestudys blijkt dat het opnemen van een formulier in een banner tot 8 maal meer interactie oplevert dan een traditionale banner waarop slechts geklikt kan worden. De totale conversie over de banneruiting stijgt hiermee factor 5. Lees meer achtergronden en bevindingen van het Eyeblaster rapport.

Eén persoon verantwoordelijk voor interpretatie webgedrag
Ton Wesseling pleit voor een eindredacteur webanalyse. Eén centrale persoon die verantwoordelijk is voor de consequente vertaling van data naar inzichten. “Wat ik in veel organisaties zie gebeuren is dat het vertalen van data naar inzichten wordt uitgevoerd door meerdere personen. Niet zozeer dat meerdere personen werken aan 1 vertaling, maar dat elk persoon verantwoordelijk is voor een bepaald degeelte van de website.” Lees waarom hij pleit om één persoon binnen de organisatie aan te wijzen die akkoord geeft op de inzichten die worden geformuleerd vanuit de rapportages en hoe dit zou moeten worden uitgevoerd.

De volgende stap: impressies, en zelfs pages per visitor
Jeroen Langendam is geen webanalyse specialist. Hij is gewoon iemand die vanaf zijn zolderkamer de eerste stappen in internetland heeft gezet en al gaande weg beter en slimmer is geworden in het binnenkrijgen van gedragsgegevens van bezoekers op zijn website(s). Nadat hij eerder schreef over het inzetten voor google adsense voor inzicht in gedrag op zijn webpagina schreef hij deze week over zijn eerste stappen in het gebruik van een dedicated webanalyse pakket.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.