2007: Top 10 Gadget Ads van Wired

4 januari 2008, 07:05

‘We zijn nog niet helemaal klaar met de lijstjes van vorig jaar. Sommige artikelen zijn daarvoor te mooi of te goed.’ Dat schreef ik gisteren, en ik ga nog even door. Want op Wired verscheen op tweede kerstdag dit artikel: ‘The 10 Best Gadget Ads of 2007’. Zonde, om te laten liggen. Hierboven de nummer 2: de Zune commercial ‘Academy of Dreams’. Op nummer 1 staat de film The Bourne Ultimatum.

‘This low-tech spy extravaganza is chock full of Nokia’s N93 and Motorola’s RAZR. Over the course of the non-stop chases, good guys carry them, bad guys carry them and everyone in between manages to swap them at some point. Unfortunately, since we spent most of the movie counting phones, we missed out on most of the plot. Wait, why is the IRS chasing Will Hunting again?’

Humor, dat hebben ze daar wel bij Wired. Will Hunting? Wie? The Bourne Ultimatum zit dus tjokvol Nokia- en Motorolatelefoons. Een goede commercial, vindt Wired. De hele Top 10 Best Gadget Ads 2007 volgens Wired staat hier:

  1. The Bourne Ultimatum
  2. Zune ‘Academy of Dreams’
  3. Philips ‘Robot Skin’
  4. Garmin ‘Man’
  5. Sony Bravia ‘Rabbits’
  6. Dell m1330 ‘Devo’
  7. Disturbia
  8. Sony ‘Universe of Entertainment’ PS3
  9. iPhone ‘Hello’
  10. Transformers

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Marcel Feenstra

    Ik snap ‘m ook niet helemaal. “Will Hunting” is ongetwijfeld een toespeling op “Good Will Hunting”, eveneens een film met Matt Damon in de hoofdrol; maar die IRS (=Internal Revenue Service, de Amerikaanse belastingdienst)… Misschien speelt Matt in nog weer een andere film een onvervaarde overheidsdienaar die belastingontduikers en ander tuig in de boeien slaat? 😉


    4 januari 2008 om 09:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!