ReclameReview: puC
De commercial van puC (ja, dat schrijf je zo) is bijna een voorlichtingsfilm van een minuut.
Credits:
Creatie: Christian Borstlap, Job van Dijk (KesselsKramer)
Strategie: Matthijs de Jongh
Productie: Noor van Geloven
Animatie: Mr. & Mrs. Smith
Klant: Tuncay Õzgüner, Marcel Buis, Paul van Hedel
Voor:
Het is gewoon mooi gemaakt: simpele vormen, duidelijke visualisatie, mooie kleuren en een vrolijk achtergrondmuziekje. Daarnaast wordt uitgebreid uitgelegd wat puC precies is en doet. Heel verstandig, aangezien het een nieuw product is dat de strijd aan moet gaan met de bestaande koffiepadapparaten. De tone-of-voice is heel losjes, wat precies past bij de stijl van de hele commercial. Daarom stoort het ook totaal niet dat hij een minuut duurt.
Tegen:
Je zou zeggen dat een call-to-action ontbreekt, maar dit is ongetwijfeld bewust gedaan. Misschien omdat er al genoeg aandacht wordt geschonken door retailers aan het nieuwe product? Of omdat het ‘overal’ te koop is? Op de site van puC staan echter wel verkoopadressen, dus wellicht was een url ter afsluiting van de commercial wel nuttig geweest.
De vraag die ik mezel stelde naar aanleiding van het filmpje: Is het een apparaat voor thuis of past ie beter op kantoor?
(mijn eerste vermoeden is thuis, maar dan is ie weer best groot)
Het is meer bedoeld voor thuisgebruik.
De afmetingen van de puC: 30 cm hoog, 30 cm lang (diep) en ongeveer 21 cm breed.
Ik dacht zelf toen ik de vormgeving van de foldertjes in de AH zag meteen aan KPN. Nu hoor ik dat ie van de AH zelf is, maar ook dit filmpje doet me heel erg aan KPN denken. Wat jullie?
Lopen consumenten nog warm voor al die tierelantijnen als cups, aparte uitloop, hogere druk van het water etc? Ook slechte apparaten sterven van de foefjes en dingetjes, daar kun je als consument geen kwaliteit aan aflezen. Ik zou als ik puC was gewoon de simpelheid vasthouden maar klip en klaar de resultaten van onafhankelijke vergelijkende tests voorschotelen. Betere verkoopargumenten zijn nauwelijks denkbaar.
Verder is het jammer dat je als kijker nauwelijks een visueel beeld krijgt van het product. Van een lijntekening word ke niks wijzer en op het laatst zie hje ‘m dan wel in het echt, maar dan alleen recht van voren zodat je er weinig uit op kunt maken. Tevens wordt niet duidelijk hoe groot ie is, da’s toch ook wel belangrijk. Mensen willen geen industrieel bakbeest op het aanrecht.
Precies mijn probleem Henkie. Ik had het idee dat ie veel groter zou zijn, dan hier in de reacties wordt gemeld.
David, volgens mij ben je vergeten -advertorial- in de titel te zetten. Wat een magere post.
Weet iemand wat de doelgroep is van dit product? Het is niet hip, niet voor huismoeders, niet voor bedrijven. Moet ik mijn senseo hier mee vervangen? Of juist voor de mensen die nog geen senseo hebben?
@ CasaMan: Elke week wordt er een actuele commercial besproken op Marketingfacts in de serie ReclameReview. Dat heeft met advertorials niks te maken. Met marketing des te meer.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!