Wehkamp winnaar Usability Award 2007

23 april 2007, 03:20

De vernieuwde site van Wehkamp is winnaar geworden van de Usability Award 2007.

De Wehkamp.nl site oogt bij binnenkomst extreem druk maar slaagt er in de bezoeker snel een vertrouwd gevoel te geven. Zoeken naar producten gaat over in winkelen. (..) Hier klik je voor je plezier verder en ontdek je zo snel één van de vele producten die op de site te vinden is. De website is slim in elkaar gezet. (..) Al met al een zeer goede user experience.”, aldus de jury.

Verbeterpunten liggen op het vlak van de voor de site belangrijke zoekmachine die onvoldoende opvalt, het design dat druk en schreeuwerig oogt en de minimale eisen voor toegankelijkheid. Mooie prestatie van Wehkamp. Als ze op van basis de feedback van de jury èn de eerder gehouden kanjeractie hun site verder optimaliseren, maken ze naar mijn mening volgend jaar opnieuw een goede kans.

De tweede prijs ging dit jaar naar www.detweedekamer.nl. Derde prijs was voor www.interpolis.nl.

De Usability Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland en wordt georganiseerd door 2C Usability. De websites die strijden om de Award zijn aangemeld door internetgebruikers. Het gaat dus niet om de beste sites, maar om de beste sites die zijn aangemeld voor de Usability Award. Eerder winnaars waren Rabobank en Philips.

Bron: persbericht.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    rjmvandiepen

    Je bent me net voor 🙂


    23 april 2007 om 03:39
    BasvdBeld

    Opvallend dat bij de uitslag staat “De volledige uitslag van de Usability Award 2006”, kopieerfoutje vermoed ik :).

    Jammer van dit soort wedstrijden is toch altijd weer dat je jezelf moet aanmelden, wat een scheef beeld geeft van de werkelijkheid.


    23 april 2007 om 05:51
    evroekel

    @Robert-Jan: toch iets eerder opstaan de volgende keer 😉 Maar had je vanuit je expertise nog iets aanvullende of was de posting vergelijkbaar?

    @Bas: Ik weet niet zeker of je dat bedoeld, maar aanmelden van een site kon door iedereen gebeuren dus niet alleen de eigenaren van de site.


    23 april 2007 om 15:25
    Maurice Beerthuyzen

    Ik ben natuurlijk trots op onze derde plaats! Er kan nog veel beter, maar dit is een mooie opsteker.

    Grappig is overigens wel dat de vakjury Wehkamp afrekent op toegankelijkheid. Ik had bij de prijsvraag van Wehkamp dit bij hen aangegeven; dat men iets zou moeten doen aan de gebrekkige toegankelijkheid. Heb er uiteindelijk geen prijs mee gewonnen.. maar Wehkamp heeft er verder ook niets mee gedaan. Een gemist kans!


    24 april 2007 om 07:25
    mvkranenburg

    Een terechte winnaar. En ze hebben ook goed gelet op de verschillende foutieve schrijfwijze van de domeinnaam. Detail maar toch! Zo gaat http://www.wkamp.nl / http://www.wekamp.nl / http://www.weekamp.nl allen naar het hoofddomein. Goed gedaan.


    27 april 2007 om 10:54
    Otto

    Ha, ha, ha!! Dus bij Wehkamp toch niet zo goed opgelet. Kans op de prijs “The Golden What’s In The Name Prize!

    OTTO


    10 juli 2007 om 18:32
    Gino

    Wkam.nl (zonder “p”) ook al niet van Wehkamp!


    15 november 2007 om 06:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief