Bavaria leeuwenhosen vinden weg naar Chinees spel

21 januari 2007, 10:40

De Chinese fabrikant van de Bavaria leeuwenhosen heeft het productieoverschot verwerkt in een spel waarin je wint door je tegenstanders van het balkon te gooien, in de fik te steken of te laten exploderen.

The first of series family board games smack the lion offers new horizon to combine both mental and physical qualities into one game. Up to four players will have special designed high quality garment that will ensure optimal gaming pleasure. Ideal for small groups, family and friendly times. Easy to carry.

Update:

Uit verder onderzoek blijkt dit spel, en het filmpje, al een half jaar te bestaan. Heeft iemand van jullie wellicht meer informatie? Heeft Bavaria deze ietwat té creatieve leverancier bijvoorbeeld voor ’t gerecht gedaagd? Of is het gewoon een mateloos mislukt viraaltje?

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

13 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Ik snap de strekking totaal niet. Of iig de boodschap niet.

    Hangt wat mijn betreft aan de verkeerde kant van de ‘grens’.

    Ik snap dat dit met een korreltje zout genomen dient te worden maar als het viraal gaat worden(wat waarschijnlijk wel gaat lukken) en kinderen zien dit, dan wordt het dus gestimuleerd om je ouders van het balkon te mikken.

    Of er ontgaat mij gewoon iets…

    Hoor graag wat eenieder hiervan denkt.


    21 januari 2007 om 11:53
    macblik

    Mike, ik denk dat de meeste kinderen wat meer humor hebben dan jij. Gelukkig maar.


    21 januari 2007 om 12:51
    Mike van Hoenselaar

    Ik wil er natuurlijk best de humor van inzien, maar dan had ik natuurlijk wel moeten lachen tijdens het filmpje…(niet gedaan)

    Afgezien daarvan zie ik de link gewoon niet naar Bavaria…misschien me dat dan even uitgelegd kan worden, aangezien mijn gevoel voor humor in twijfel wordt getrokken 😉


    21 januari 2007 om 12:59
    Ron Toekook

    Ik vind het buitengewoon grappig. Ben net van het parket opgekrabbeld. Heb de tranen nog in mijn ogen. Leuke Bavaria-viral. En Mike moet daar in de Turkse zon eens wat minder beredeneren, inzien en begrijpen en meer genieten.


    21 januari 2007 om 14:36
    Mike van Hoenselaar

    Zal ik dan maar doen dan. 😀

    Zal ik blij zijn dat ik over een weekje weer in Nederland ben, kan ik weer helder gaan denken 😉


    21 januari 2007 om 15:22
    Richard Theuws

    HA, dat is echt geen Chinese site. Ding is veel te snel en er staan te weinig typfouten op.


    21 januari 2007 om 17:23
    ronaldtervoert

    @mike: ben het geheel met je eens.

    @carl: ‘ai’…..ik denk niet dat dit filmpje enige aandacht trekt behalve deze posting. Ik heb niet gelachen en enige reden om door te sturen is er niet. Een mislukt project lijkt me.

    @ron: je krijgt het nog druk komend jaar als dit filmpje je lachspieren al doet aantrekken 😉


    21 januari 2007 om 18:12
    Bjorn Franke

    Het zal wel aan mijn smakeloosheid liggen, maar ik heb erg gelachen 🙂

    En als het filmpje al een strekking heeft, dan is het “alcohol maakt meer kapot dan je lief is”. Zie je wel dat het relevant is voor Bavaria?


    21 januari 2007 om 18:45
    michel van velde

    Ik gok op een viral. Op diverse blogs en sites wordt er stevig op los gediscussieerd. Linksom of rechtsom, bavaria wordt genoemd en scoort binnen de jongeren doelgroep!


    21 januari 2007 om 22:17
    mangold

    @Michel: Op welke blogs en sites wordt er stevig op los gediscussieerd?


    22 januari 2007 om 06:50
    mangold

    Een viral van KesselsKramer?!? Jeetje…

    Mijn eerste reactie was: ‘Nou, daar zullen ze bij Bavaria blij mee zijn. Met zo’n creatieve Chinees die hun overtollige promotiemateriaal driekwart jaar na Bavaria’s actie in een gewelddadig spel verwerkt’. Toen kwam ik er na flink verder zoeken achter dat de website en het spel al ruim een half jaar oud waren, en dacht ik ‘Jeetje, dat Bavaria dat al die tijd niet gemerkt heeft, zeg…’ En nu blijkt ’t dus een ‘viral’ te zijn, die echt véél te laat wordt opgemerkt. En bovendien eerder een negatieve dan een positieve invloed op ‘het merk Bavaria’ heeft.


    22 januari 2007 om 11:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!