KLM komt met cadeaubon 2.0

11 december 2006, 14:05

KLM Gift Card

Met de cadeaumaand in het vooruitzicht introduceert KLM de “KLM Gift Card”. Een cadeaubon (of eigenlijk cadeau creditcard) die je kunt inwisselen bij het kopen van vliegtickets. Voor 2 euro extra kan je er een persoonlijke cadeau card van maken met een zelfgekozen foto en tekst. Dit kon overigens ook al bij het maken van een eigen bagage label. Dus dit is een mooi vervolg hierop.

In plaats van de ouderwetse papieren boekenbon of VVV-bon speelt de KLM hier handig op in. En onlangs meldde Deloitte dat een reis als cadeau bovenaan de verlanglijst staat van vrouwen. Maar het onderzoek meldde ook dat mannen niet echt van plan zijn om ze die ook te geven. Of sterker, ze weten niet dat hun echtgenote een vakantie als cadeau wil.

Martin van Kranenburg
CRO en persuasion-expert bij Online beïnvloeden

Martin van Kranenburg is één van Nederlands grootste conversiespecialisten en helpt graag anderen ondernemers en marketeers om van zoekers boekers te maken. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met het optimaliseren van websites. Martin heeft aan de wieg gestaan van bekende Nederlandse reiswebsites zoals D-reizen en Micazu. Hij is docent bij Beeckestijn, Thuiswinkel.org en The Talent Institute. Martin is een gepassioneerd spreker, docent en expert op het gebied van usability, conversie en neuromarketing. Hij is de schrijver van de populaire whitepaper 'online beïnvloeden', waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Eric

    Knap dat zo’n korte tekst toch warrig op mij overkomt…


    11 december 2006 om 18:06
    media

    Martin was vandaag niet helemaal in vorm geloof ik 😉


    11 december 2006 om 18:23
    Suze

    Leuk initiatief. Een andere website/bedrijf die ook op de trend van digitale cadeaubonnen inspeelt is http://www.yourgift.nl. Vooral in Amerika schijnt dit een succes te zijn. Dus in plaats van cadeaubonnen die je weer vergeet 🙂 krijg je nu een digitale versie ervan.


    11 december 2006 om 18:25
    jakbou

    Heeft KLM deze bonneactie ook in haar bestelprogramma doorgevoerd? Twee jaar geleden kreeg ik een papeiren bon van 25 euro ivm een bagageclaim. Maar als ik elektronisch boek, kan ik nergens aangeven dat ik een bon heb van 25 euro. Kortom, ik kan hem nooit gebruiken. handig voor de KLM, maar jaamer voormij.


    11 december 2006 om 19:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief