KLM komt met cadeaubon 2.0

11 december 2006, 14:05

KLM Gift Card

Met de cadeaumaand in het vooruitzicht introduceert KLM de “KLM Gift Card”. Een cadeaubon (of eigenlijk cadeau creditcard) die je kunt inwisselen bij het kopen van vliegtickets. Voor 2 euro extra kan je er een persoonlijke cadeau card van maken met een zelfgekozen foto en tekst. Dit kon overigens ook al bij het maken van een eigen bagage label. Dus dit is een mooi vervolg hierop.

In plaats van de ouderwetse papieren boekenbon of VVV-bon speelt de KLM hier handig op in. En onlangs meldde Deloitte dat een reis als cadeau bovenaan de verlanglijst staat van vrouwen. Maar het onderzoek meldde ook dat mannen niet echt van plan zijn om ze die ook te geven. Of sterker, ze weten niet dat hun echtgenote een vakantie als cadeau wil.

Martin van Kranenburg
CRO en Neuromarketing expert bij Schrijven voor het Brein

Martin van Kranenburg is een van de meest gevraagde conversie- en neuromarketing sprekers in Nederland. In 2021 docent van het jaar bij Beeckestijn Business School en in 2020 de best beoordeelde spreker op de Webwinkel Vakdagen. Martin is schrijver van de populaire whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. In 2019 stond hij als eerste Nederlandse marketeer zelfs met Cialdini op het podium bij De Pscyhologie van het overtuigen van Denkproducties. Martin partner en ontwikkelaar van de populaire e-learning Schrijven voor het Brein waar ondernemers en marketing professionals leren hoe ze winstgevende copy kunnen schrijven.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Eric

    Knap dat zo’n korte tekst toch warrig op mij overkomt…


    11 december 2006 om 18:06
    media

    Martin was vandaag niet helemaal in vorm geloof ik 😉


    11 december 2006 om 18:23
    Suze

    Leuk initiatief. Een andere website/bedrijf die ook op de trend van digitale cadeaubonnen inspeelt is http://www.yourgift.nl. Vooral in Amerika schijnt dit een succes te zijn. Dus in plaats van cadeaubonnen die je weer vergeet 🙂 krijg je nu een digitale versie ervan.


    11 december 2006 om 18:25
    jakbou

    Heeft KLM deze bonneactie ook in haar bestelprogramma doorgevoerd? Twee jaar geleden kreeg ik een papeiren bon van 25 euro ivm een bagageclaim. Maar als ik elektronisch boek, kan ik nergens aangeven dat ik een bon heb van 25 euro. Kortom, ik kan hem nooit gebruiken. handig voor de KLM, maar jaamer voormij.


    11 december 2006 om 19:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!