Eerste interactieve tv-commercial voor Holland Casino

5 december 2006, 23:06

Eerste interactieve commercial voor Holland Casino

Adformatie schreef er al eerder over en vanavond is het dan eindelijk zover. Nederland krijgt zijn eerste interactieve tv-commercial. Het gaat om een tv-commercial van Holland Casino die via de SBS-zenders wordt uitgezonden en alleen is te zien voor kijkers die in het bezit zijn van een UPC digital tv (zo’n 400.000 in totaal). Emerce heeft inmiddels al wat meer informatie over de tv-commercial en meldt het volgende:

(…) Het gaat om een spotje over Holland Casino’s Vegas Nights. Op een banner in beeld staat dat de kijker iets kan winnen als hij de rode knop gebruikt. Vervolgens komen ze in een menu in een aparte Holland Casino-omgeving. Daar is keuze uit drie kaarten: de feestagenda van Holland Casino, informatie over de vestigingen en de kaart ‘Doe mee en win’. In de bovenhoek van het beeldscherm kan de reguliere tv-uitzending van SBS6 worden bekeken. Kijkers kunnen hun mailadres achterlaten om kans te maken op een Hummer VIP-arrangement. Het mailadres moeten ze zelf invoeren via de knoppen van de afstandsbediening. (…)

De rode knop-spot is mede bedacht door reclamebureau TBWA. UPC en zusterbedrijf Chellomedia verzorgen de technologie.

In landen om ons heen zoals UK worden al veel langer interactieve tv-commercials uitgezonden. Voor wie inspiratie wil opdoen moet zeker eens gaan kijken op het eerder genoemde Broadband Bananas. Aanrader!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    Heinen

    Ga vanavond zeker even kijken! Ga ervan uit dat de interactieve commercial in een stroomversnelling komt als deze vanavond probleemloos gelanceerd gaat worden.


    6 december 2006 om 06:56
    Bas

    Is UPC niet die organisatie die gratis hardware toestuurt aan jan en alleman en zijn deze cijfers berekend op het aantal verstuurde boxen of het daadwerkelijk aangesloten boxen?


    6 december 2006 om 07:09
    malens

    Iemand al een idee van de conversie? Dus hoeveel mensen zagen het, klikte en vulde hun email adres in?


    6 december 2006 om 07:30
    media

    Ik denk dat we dat pas nadat de tv-commercial is uitgezonden vanavond zullen weten 😉


    6 december 2006 om 07:31
    malens

    Oh, en kan je de iAd alleen zien als de commercial wordt uit gezonden of kan ik em op elk moment bekijken als ik bij sbs6 op de rode knop druk? Anders is je trigger window zo klein.


    6 december 2006 om 07:33
    Jeroen

    Je kunt de iAd alleen oproepen wanneer je de CTA linksboven in beeld ziet.

    E.e.a. in overleg met de broadcaster. Wat wél in de nabije toekomst zou kunnen is een 24/7 Interactief Service Menu achter een kanaal wat oproepbaar is.


    6 december 2006 om 08:24
    Aad

    Ook bij het Vlaamse Telenet zijn er interactieve (reclame) applicaties. Naast de Rode knop die de interactieve applicatie start, is er vaak een groene knop wat betekent: ” Stuur me meer informatie over dit product” De groene knop is een snelle manier om extra info te krijgen zonder de hele (tijdrovende) applicatie op te starten


    6 december 2006 om 11:56
    Erik-Jan Gelink

    Het lijkt er op dat niet de juiste commercial is uitgezonden door SBS. En daar begint alles mee. In deze specifieke commercial zit een zogenaamd watermerk dat er voor zorgt dat de ‘call to action’ ofwel de uitnodiging om op de rode knop te drukken in beeld verschijnt. Zonder deze ’trigger’ is er geen rode knop interactiviteit helaas. Aanstaande vrijdag om 21:10 uur, of zaterdag om 22:40 uur weer een kans op SBS6…


    6 december 2006 om 21:26
    Maarten Lens-FitzGerald

    shit


    6 december 2006 om 21:53
    Heinen

    Jammer om te horen dat het niet is gelukt gisteren. Had voor het eerst sinds tijden weer eens afgestemd op SBS vanwege de commercial 🙂


    7 december 2006 om 08:11
    Erik-Jan Gelink

    We zijn er inmiddels achter dat SBS keurig de juiste spot heeft uitgezonden, maar dat er op de servers van chellomedia iets niet goed draaide. SBS heeft dus prima werk verricht. Aanvullende systeemtesten volgen, evenals nadere updates 🙂


    7 december 2006 om 12:55
    Dorine

    Gisteravond is de eerste commerciële interactieve commercial op SBS 6 wel uitgezonden. De oproep om op de rode knop te drukken om kans te maken op een hummer arrangement kwam in beeld. Vervolgens kon er via de afstandsbediening bekeken worden waar de dichtstbijzijnde Holland Casino vestiging zat en wat de evenementen van die vestiging waren. Verder kon je je e-mailadres achterlaten om kans te maken op het hummer arrangement. Ik ben benieuwd naar de response.

    Volgende kans op het zien van de commercial: vanavond om 21:10 en morgen om 22:40.


    8 december 2006 om 08:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!