De nieuwe Sony Bravia commercial is klaar!

De nieuwe Sony Bravia commercial is klaar!
, ING Groep
@evr

De nieuwe Sony Bravia commercial is klaar! Hoewel er nog weinig over werd gecommuniceerd op Bravia-advert.com trof ik gisteravond laat wel deze 70 seconden commercial aan in de download-sectie voorzien van muziek. Die stond er volgens mij nog niet eerder.


 

De allereerste commercial van Sony Bravia was een topcommercial. Het geheel genereerde de nodige online buzz, leverde Sony 7 miljoen views op en ìnspireerde andere partijen waaronder Tango.

Gedreven door het succes ging Sony voor het maken van deze tweede commercial een stapje verder; Exclusieve content van de set kwam online beschikbaar en bloggers konden middels door Sony beschikbaar gestelde digitale camera’s filmopnames maken vanaf de set. De ingredienten voor de nieuwe commercial bestond dit keer niet uit stuiterballen maar uit 70.000 liter milieuvriendelijke verf, 400 bommen, 300 mortieren, 330 meter stalen buis en 57 kilometer koperdraad. Beelden van de opnames van de nieuwe commercial waren eerder al zowel op YouTube als Flickr te zien.

Hij is mooi, maar de allereerste commercial met de stuiterballen en prachtige muziek van José González, is toch nog wel mijn favoriet. Wat denken jullie wordt de tweede commercial ook een topper?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 23 reacties op dit artikel

  • Goed gevonden! Alhoewel prachtig, kan ik mezelf er niet van weerhouden deze te vergelijken met de voorgaande. En dan vind ik die nog steeds de beste!

    geplaatst op
  • Dit is mooi maar een tegenvaller als je ziet hoeveel werk het is geweest. De stuiterballen commercial was vele malen beter.
    Een gemiste kans is hun site, daar hadden ze veel meer uit kunnen halen.

    geplaatst op
  • Onwaarschijnlijk flauw. Het idee van verf kan wel werken maar de executie is niet goed. De spot is teveel gebaseerd op de vorige met te duidelijke hernemingen uit de vorige spot. De muziek is een absolute foute keuze, daar waar ze in de vorige spot met een vrijwel onbekende artiest gaan ze nu duidelijk uit de bocht met één van de meest uitgemolken stukken uit het klassieke repertoire, zonder emotie en met teveel slechte connotaties. De kikker uit de vorige spot wordt nu een clown, kan het iets creatiever aub!!! Dat is het nadeel van een hit te hebben, dan begin je jezelf te copieren en dit is nefast voor de creativiteit. Een gemiste kans, en Cannes zal het zeker niet halen wat mij betreft!

    geplaatst op
  • Ik zat nog te wachten op het echte spektakel, en toen was het afgelopen.... na de geniale stuiterballen, mat een heerlijke rust en prachtige muziek, is dit een irriterende bombarie, die geen verwondering teweeg brengt. En dat was de essentie van de vorige Bravia commercial: verwondering. Niet de vele kleurtjes, of die leuke kikker, nee verwondering was het belangrijkste thema, en dat zijn ze kwijt. Gemiste kans.

    geplaatst op
  • Ze positioneren die Bravia TV's hiermee als een kijkdoos voor achterbuurtbewoners. Zou dat een bewuste keuze zijn?

    geplaatst op
  • Mwja... Een behoorlijke tegenvaller inderdaad. Ik vond de trailer een stuk beter. Ik stoorde me vooral aan de verfbommen die niet echt leken/waren. Jammerjammer.

    geplaatst op
  • Ik vind deze spetterende kleur explosies wel goed gevonden juist.

    geplaatst op
  • Voor mijn gevoel de hele sfeer, de muziek, het licht. Verder natuurlijk de dynamiek van de stuiterballen. Ziet gewoon leuker uit dan die explosies!

    geplaatst op
  • Mij doet het ook een stuk minder dan de stuiterballen. Die maakte echt wat los. Hier heb ik geen gevoel bij. het thema kleuren vind ik wel helemaal geweldig.

    geplaatst op
  • Ik denk dat je moet kijken naar het effect op de doelgroep. Als viral vind ik hem niet sterk, ik denk niet dat veel consumenten hem door zullen sturen. Echter, als tv-reclame denk ik dat hij het uitermate goed zal doen. Ik vind het een leuk spotje om naar te kijken, hoewel ik pas echt leuk vond toen duidelijk werd dat het geen computeranimaties waren maar dat het echte verf was.
    Het zal de aandacht van de kijker trekken en de boodschap is duidelijk. Wat mij betreft wel geslaagd dus als hij als tv-reclame ingezet wordt.

    geplaatst op
  • Via Persberichten.com:

    Sony BRAVIA introduceert TV-commercial ‘Paint’

    Stuiterballen vervangen door explosieve verf

    Badhoevedorp, 17 oktober - Sony BRAVIA introduceert vandaag een nieuwe TV-commercial ter promotie van de HD LCD-televisies. In de verbluffende nieuwe commercial, die de titel "Paint" heeft meegekregen, wordt een waterval aan kleuren op het scherm gebracht door een leegstaand flatgebouw in Glasgow (Schotland) met 70.000 liter – milieuvriendelijke - verf te bedekken.

    De kijker ziet hoe het enorme gebouw een fantastische metamorfose ondergaat doordat met gecontroleerde vuurwerkexplosies ware kleurfonteinen tegen de wanden worden geschoten.

    De ‘Paint’-commercial weerspiegelt het vermogen van de BRAVIA-televisies om natuurgetrouwe kleuren weer te geven en sluit naadloos aan bij het motto van het merk, "colour like no other".

    "Paint" is voor zijn verschijnen al druk online besproken. Om deze reden en vanwege de fenomenale interesse in de innovatieve BRAVIA stuiterballen-commercial van vorig jaar, zijn sinds de voltooiing van de opnamen in juli dit jaar foto's van bloggers en leden van het opnameteam online beschikbaar op websites als Youtube.com, Grouper.com en Flickr.com.

    Online fans kunnen de ‘Paint’-commercial al vóór de televisie-introductie bekijken op http://www.colourlikenoother.com en deelnemen aan online discussies.

    "Paint" is voor het eerst online te zien op 17 oktober en zal vanaf 31 oktober op televisie worden uitgezonden.

    geplaatst op
  • Yo Luke!,

    Je hebt gelijk een tegenvaller.. Alhoewel de Buzz eromheen wel heel wat verwachtingen schepte.. Misschien zouden ze er andere muziek onder moeten zetten.. (Wie gaat het proberen?.. Of het "maak je eigen clip" concept is ook wel wat, want de edit is ook niet alles...)

    geplaatst op
  • 't is (denk ik) een tegenvaller omdat de eerste commercial een topper was. Wat dat betreft had Sony de lat behoorlijk hoog gelegd. Als je los van die eerste commercial naar deze tweede kijkt, denk ik dat het al met al een mooie commercial is met unieke content. Maar goed alles is relatief ;-)

    Ook leuk de stats van één dag op Youtube:
    2.514 views en

    geplaatst op
  • Op Adfoblog iets meer info van Sony over hoe zij weblogs in hun marketingplan hebben betrokken.

    geplaatst op
  • @ iedereen.
    wat zitten jullie nu te mopperen? dit is toch een prachtige commercial waar je graag naar kijkt als 'ie op tv is? Ik zal in ieder geval NIET wegzappen.

    geplaatst op
  • Inderdaad opnieuw een prachtige commercial en opmerkelijk dat je nog sneller was dan het officiele persbericht Erik ;-)

    geplaatst op
  • The behind the scenes is ook aardig. Schuilen onder het plastic voor de verfregen ;-)

    geplaatst op
  • je mocht willen dat die laptop-batterijen van Sony net zo goed ware als de commercials, maar daar ontbreekt het wel wat aan, al meer dan 8 miljoen batterijen terug en een dikke winstwaarschuwing van 400 miljoen dollar.
    hopenlijk kunnen de bravia-lcd's daar een beetje van terugverdienen !

    geplaatst op
  • (via Trendhunter)“Our latest TV ad - featuring massive paint explosions - took 10 days and 250 people to film. Huge quantities of paint were needed to accomplish this, which had to be delivered in 1 tonne trucks and mixed on-site by 20 people.” The cleaning took 5 days and 60 people.

    Oh, and it wasn’t wasteful at all…
    70,000 litres of paint
    358 single bottle bombs
    33 sextuple air cluster bombs
    22 Triple hung cluster bombs
    268 mortars
    33 Triple Mortars
    22 Double mortars
    358 meters of weld
    330 meters of steel pipe
    57 km of copper wire

    geplaatst op
  • O nee! Ik vond dit juist de mooiste reclame! Als men die stuiterballen eens bekijkt, ziet dat er een stuk synthetischer uit! En bovendien: sinds wanneer is melancholische 'bandjesmuziek' in reclames origineel? Neen kinders, mij raakte diep de toename van lucht en ruimte, de muziek (Tchaikovsky?) en de duidelijk waarneembare synthese van beeld en geluid. Al met al zou deze commercial meer een Gesamtkunstwerk genoemd kunnen worden dan de voorgaande.

    geplaatst op
  • Toeval wilde dat ik deze verf commercial gisteren voor het eerst zag op een jawel, Bravia tv. Heel erg spectaculair en minstens zo mooi (zoniet mooier) dan de stuiterballen commercial. Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen. Hoewel... die opmerking van Carl Mangold vind ik echt nergens op slaan. Alsof deze tv alleen maar bestemd is voor mensen die wonen in dure buurten en/of huizen... Lekker bekrompen zeg!

    geplaatst op
  • Kan mij iemand vertellen welke muziek er bij deze reclame is.

    geplaatst op
  • De Sony Bravia "Verf" Commercial heeft op de "British Television Advertising Awards" goud gewonnen, schrijft Brand Republic.

    Sony Bravia's 'paint' scoops TV gold at BTAA

    by Staff Campaign 08-Mar-07, 08:35

    LONDON - Fallon's 'paint' ad for Sony Bravia triumphed at the British Television Advertising Awards, being named the Best TV Commercial of the Year. The awards, held last night at London's Grosvenor House, saw four other ads scoop gold: DFGW's "Elvis introductions" for BBC Radio 2; Saatchi & Saatchi's "Old Lions" for Carlsberg; JWT's "idiots" for MTV and Mother's "the return" for PG Tips.

    Mother was also named Agency of the Year, credited for its Johnny Vegas and Monkey comeback for PG Tips as well as its Pot Noodle ads.

    Gorgeous won Production Company of the Year, while the director Chris Palmer took the Chairman's Award.

    The awards, chaired by the DDB creative director, Jeremy Craigen, were chosen by a jury of 17 industry figures. They included Marc Sands, the marketing director of The Guardian; the former JWT creative director Nick Bell; and Ben Walker, the Wieden & Kennedy creative director.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.