10.000ste blogposting op Marketingfacts

10.000ste blogposting op Marketingfacts
, Upstream
@marcoderksen

10.000ste blogposting op MarketingfactsOp 17 november 2002 plaatste ik mijn eerste blog op Marketingfacts (toen nog Mediafact). In het begin bestond mijn lezerspubliek slechts uit een handjevol kennissen maar dat veranderde snel toen ik mijn collega’s en klanten net zo lang aan hun hoofd zeurde totdat ze er niet meer onderuit konden. Al snel kreeg ik hulp van vele anderen en nu, bijna 4 jaar later mag ik de 10.000ste blogposting plaatsen. Ruim 7 postings per dag met gemiddeld 3 reacties per postings.

Voor de liefhebber is er een top-100 van meest populaire postings. Paul van Veenendaal staat met de recente posting over de verboden plekken in Google Earth op de eerste plaats gevolgd door Erik van Roekel’s eerste ervaringen met de UPC Mediabox en het Scarlet One-model van Albert Treur. Veruit de meeste reacties kreeg Anders Floor’s Wat moet ik in godsnaam met podcasting?

Ik zal jullie verder niet vermoeien met statistieken, maar wil graag de eerste 10.000 postings afsluiten met een aantal quotes van een aantal mensen uit het vak die ik bewonder om wat ze hebben betekent voor de interactieve marketing in Nederland. Ter ere van de 10.000ste postings op Marketingfacts heb ik ze gevraagd om in het kort hun beeld te geven van Marketingfacts:

Anton van Elburg (hoofdredacteur Emerce):
Op internet heeft iedereen de mogelijkheid zijn eigen titel te starten, maar niet iedereen heeft daar ook het talent voor. Een blogje beginnen is niet moeilijk, maar probeer maar eens de postings jaar in jaar uit relevant te houden voor de doelgroep. Marco is daarin geslaagd en in dat perspectief is tienduizend berichten niet alleen een ongelooflijke hoeveelheid, maar getuigt die prestatie ook van ausdauer en kwaliteit!
Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing):
Ik was eind 2005 dagvoorzitter bij Marketing 2.0 of 3.0 (ik raak steeds de tel kwijt), toen Marco Derksen daar een verhaal hield over blogs. Hij was de eerste blogger die ik in levende lijve trof. Toen ben ik me maar eens gaan verdiepen in Marketingfacts en dat zag er best aardig uit. Hij schreef aardige stukken en die waren qua diepgang en belang niet minder dan wat er in de reguliere vakpers stond, maar het ging alleen véééél sneller. En er reageerden nog mensen op ook... Ik schrok daarvan en een paar maanden later hadden we MolBlog, dat in Marketingfacts een mooi richtpunt had. Natuurlijk zijn we concurrenten, maar waar je in de printwereld de andere kant opkijkt en snel doorloopt als een concurrent in de gracht dreigt te verdrinken, zijn de omgangsvormen in blogland (nog) wat vriendelijker. Dus zing ik graag een verjaardagslied voor Marco en zijn 10.000e posting op MF. Niet slecht gedaan jochie, en dank voor de wake up call.
Stephan Fellinger (voorzitter SpinAwards):
Gefeliciteerd met de bereikte mijlpaal. Ik kom niet zo vaak mensen tegen, die in mijn ogen net zo gedreven zijn als ikzelf. Maar in jouw geval wil ik even een diepe buiging maken. We zijn met een aantal mensen ons vakgebied op de kaart aan het zetten en jij levert daar, met Marketingfacts in het bijzonder, een zeer waardevolle bijdrage aan. En nu genoeg veren, tijd om weer aan de gang te gaan en oh ja Marco, probeer een beetje te focussen ;-)
Igor Beuker (voorzitter IAB):
Sinds de start van Marketingfacts lees ik dit weblog met veel plezier. Inmiddels is het een belangrijke kennisbank en naslagwerk geworden voor mij en mijn bureau. Vanuit mijn passie voor digitaal en weblogs, kan ik het natuurlijk niet laten om tijdens ieder congres waar ik spreek en iedere workshop die ik geef, Marketingfacts.nl te pluggen bij de deelnemers. Als ik de groep dan massaal de url zie opschrijven, moet ik van binnen altijd even glimlachen: "zo weer 100 fans erbij". Ook denk ik dat Marketingfacts must read leesvoer is voor iedere professional werkzaam in de marketingcommunicatie sector. Als blogger voor Molblog kan ik alleen maar zeggen: boys, keep up the good work!!!
En last but not least Paul Molenaar (directeur ilse media):
Beste Marco en Remi, Heini, Martin, Robert, Ralph, Jak, Lode, Gijsbregt, Marc, Christ, Marco, Yuri, Ernst, Daan, Edwin, Serge, Anders, Peter, Marcel, Frank, Mark, Barry, Bernice, Karel, Martin, Lianne, Hugo, Erwin, Polle, Carl, Daniel, Frank, Jorn, Gert-Jan, Martijn, Richard, Bas, Ludo, Arash, Erik, Maarten, Nils, Foppe, Ruben, Wolter, Albert, Paul, Arjan, Ewald, Ronald, Ric, Peter, Ben-Anne, Tjeerd, Franky, Ewout en Cem.

Internet betekent voor mij niet een baan in een leuk bedrijf waar we succesvol mee zijn. Internet is voor mij het medium dat alles persoonlijk maakt. En weblogs zijn daarvan het meest sprekende voorbeeld. Het is niet meer 'een bericht' maar 'mijn bericht'. Niet meer een blog, maar 'mijn blog', bijna net zo sterk als dat het geval was voor 'mijn e-mail'. Het is dus ook niet meer 'het internet' maar 'mijn internet' of zoals in het geval van Marketingfacts: 'ons internet'. Op een presentatie die ik onlangs gaf, liet ik een filmpje zien dat een sterk verkorte weergave was van een uitvoerig gesprek met letterlijk een willekeurig huishouden in Nederland. Zo werden die avond tien gesprekken gevoerd door collega's van ilse media en Sanoma. En als er iets uit dat filmpje sprak was wel hoe relevant internet is geworden. Niet alleen voor ons hier als '(semi)professionele internet-marketing nerds', maar ook voor een goudsmid en een commercieel medewerkster. Ze skypen, vergelijken en kopen producten, vinden dat kranten oud nieuws bevatten en hebben zelfs andere media buiten de deur gezet. De relevante van hun internet, de impact op hun leven is enorm. En op het leven van ons allemaal.

Marketingfacts is het middelpunt geworden voor jullie, waar jullie je passie voor het vak, en de kracht van jullie internet samen laten komen en waar jullie je observaties delen en anderen inspireren.

Met dat 10.000ste bericht is een eerste mijlpaal neergezet. En we denken, nee, weten dat de weg die we nog af te leggen hebben op en rond dit fenomenale medium, dat oude orden in chaos brengt, en nieuwe orden schept, fascinerend blijft. De komende decennia valt er nog zoveel op te merken, te lachen, te irriteren, te verbazen, te betreuren, te verliezen en te verdienen, dat ik alleen maar kan hopen dat ik via jullie nog lang kan blijven genieten van al het bijzondere dat langskomt en gesignaleerd wordt.

Op ons internet.
Heren, dank voor al deze prachtige woorden, ik zal ze koesteren!


Delen



Er zijn 63 reacties op dit artikel

  • Marco & MF bloggers, gefeliciteerd met deze fantastische mijlpaal! Prachtige woorden uit de branche, een teken dat Marketingfacts zeer gewaardeerd word.

    Ik ben erg trots dat ik deel uit mag maken van dit weblog.

    Marco & collegabloggers keep up the good work!

    geplaatst op
  • Marco gefeliciteerd!

    Echt geweldig dat een blog als deze er is... kwalitatief goed, kwantitatief goed en ook nog bezoekers met meningen!

    Ik reageer misschien niet vaak, maar alle berichten lees ik dagelijks en velen met mij!

    geplaatst op
  • Marco en mede-bloggers, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik volg de Nederlandse media niet meer zo intensief vanuit China, maar Marketingfacts is voor mij dagelijkse kost. Het geeft een goed beeld van wat er speelt in Marketingland, zonder daarvoor alle bladen te moeten lezen. En, ook niet onbelangrijk, ik krijg vaak goede zakelijke ideen door berichten die geplaatst worden. Op naar de 20.000e post!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco en de rest van de Interactive Industry! Als ik hier in de US vol enthousiasme praat over Marketingfacts dan ben ik steeds verbaasd dat ze het nog niet kennen. Maar tijdens mijn laatste bezoekje Nederland was dat wel even anders. Marketingfacts is inmiddels een begrip in Nederland. Zelfs mijn moeder leest het! (dag mam)

    ...pff, 3 uur 's nachts en ik ben nog niet de eerste met reageren :-s

    geplaatst op
  • Marco,

    Ongelooflijk knap wat je in vier jaar tijd hebt neergezet en hebt weten te bereiken! Marketingfacts blijft voor mij een van de belangrijkste dagelijkse nieuws- en inspiratiebronnen! Maar niet in de laatste plaats vind ik het erg fijn dat ik je via Marketingfacts ook persoonlijk heb leren kennen. Ik hoop je dan ook nog veel te ontmoeten en met je te mogen samenwerken.

    Van harte gefeliciteerd!

    Frank

    geplaatst op
  • "Ik zal jullie verder niet vermoeien met statistieken . . ." Waarom niet ;-)
    Van harte man! Topprestatie lijkt me zo.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! op naar de 100.000 !

    geplaatst op
  • Marco: gefeliciteerd! And we're just getting started :)

    Collega-bloggers: postje 20.000 in november 2008? Thanx allemaal en tot snel.

    geplaatst op
  • Marco: gefeliciteerd met deze prachtige prestatie!

    geplaatst op
  • Onderscheidend vermogen is lonend! Gefeliciteerd Marco!

    geplaatst op
  • Jeetje, en ik maar denken dat andere mensen 's nachts gewoon slapen. Opnieuw dank voor al deze prachtige woorden. En zoals Polle aangeeft, een prachtige stimulans om me te gaan inzetten voor de volgende 20.000 postings en hopelijk ook veel offline activiteiten.

    geplaatst op
  • Om Robert Crumb te parafraseren: Just keep on blogging!

    geplaatst op
  • Felicitiaties voor alle bloggers en vooral voor Marco! Alleen denk ik dat de 20.000 véél eerder bereikt zal worden dan november 2008. @ Marco en Peter: ik neem namelijk aan dat de groei in postings niet lineair is?

    geplaatst op
  • Zo zie je maar hoe een 'ongelukje' en passie kunnen leiden tot iets tot dat staat als een huis! Marco en alle anderen: gefeliciteerd! En inderdaad: just keep on blogging en het komt vanzelf goed

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd jongens!

    geplaatst op
  • Marco en de rest, top dat ik hier deelgenoot van mag zijn!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! En vooral veel dank voor al die geweldige info!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd met deze top prestatie marco en de rest.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd en op naar de 100.000 zou ik zeggen ;-)

    geplaatst op
  • Knap werk!! C u soon bij ons bakkie koffie :-)

    geplaatst op
  • Marco, gefeliciteerd met deze mijlpaal. Sluit me graag aan bij wat de andere lezers al hebben gezegd. We zien er naar uit om je te helpen het succes verder uit te bouwen.

    geplaatst op
  • Hallo Marco,
    Wat een geweldige emoties komen er hier los. Allereerst ook gefeliciteerd met deze ongekende prestatie. Wat mij opvalt, als iemand met een laag blogIQ, zijn de emoties in de reacties. In de mannencultuur waar ik werk moet ik de blogs gaan introduceren. Dan kom ik vast meer over ze te weten. Ik zou Paul Molenaar dan ook willen aanvullen wanneer hij het heeft over: "mijn bericht, mijn blog, mijn internet" met in ieder geval "mijn emotie".
    Veel succes!!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! ik kan niet wachten op al het moois dat nog komen gaat!

    geplaatst op
  • Marco (en alle andere bloggers), gefeliciteerd! Echt fantastisch! 10.000 is ongelofelijk, ga zo door!

    geplaatst op
  • Marco en de hele industrie - gefeliciteerd. Ik denk dat dit voornamelijk een feest is voor iedereen die (bijna) dagelijks op de hoogte wordt gehouden. Helemaal top! Wat een content...

    geplaatst op
  • Woohoo!

    geplaatst op
  • gefeliciteerd marco!! Ik zeg feest, champagne! En jou kennende zal je daar zelf ook wel aan gedacht hebben...;-)

    geplaatst op
  • Marco en mede-bloggers van Marketingfacts van harte gefeliciteerd met de 100.000ste post! Op naar de miljoen zou ik zeggen. De sneeuwbal rolt...

    geplaatst op
  • netjes!! felicitaties aan iedereen

    geplaatst op
  • Iets over-enthousiast zie ik met de melding dat we op 100.000 zitten. Ambitie spreekt.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! Er zijn veel mooie dingen gezegd en ik sluit me daar bij aan!

    geplaatst op
  • Marco en natuurlijk ook alle andere bloggers hulde!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco en co!
    Een indrukwekkende prestatie. Hulde!

    geplaatst op
  • Het klinkt misschien corny, maar MF is een ware inspiratie op groeps-businessblogs gebied Marco. Iets om trost op te zijn. Hulde en gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Marketingfacts staat in mijn lijstje met blogs die ik dagelijks lees. Op naar de volgende 10.000 zou ik zeggen. Zeer lezenswaardig.

    geplaatst op
  • Marco, van harte met dit prachtige aantal. Op naar de volgende 10.000, waar ik hopelijk een mooie bijdrage aan kan leveren! Het is een voorrecht om mee te mogen werken aan dit weblog!

    geplaatst op
  • 'You should just keep on keeping on' (Mark Knopfler)

    Chapeau!

    geplaatst op
  • Super Marco! Echt heel mooi wat je hebt weten te bereiken. De bizarre hoeveelheid uren die je in MF hebt gestoken begint zich nu echt terug te betalen volgens mij. Op naar de volgende mijlpaal.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd en snel op naar de volgende 10.000!

    geplaatst op
  • Marco en consorten gefeliciteerd! Ik lees met veel interesse en vaak plezier de postings op Marketingfacts.nl - en afgaande op de reacties voor mij, is dat geen unicum. Veel succes met hetgeen er nog komen gaat.

    geplaatst op
  • Marco en alle andere bloggers,

    van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal. MF is zoals reeds gezegd inderdaad een must-read. Ik zal dan ook zo veel en zo vaak mogelijk MF blijven lezen. Dus, keep up the good work.

    Mazel tov!

    geplaatst op
  • Marco en alle andere (collega-) bloggers: gefeliciteerd en ... keep up the good work!

    geplaatst op
  • Van harte gefeliciteerd! MF is dagelijkse kost en met de kwaliteit, die jullie allemaal leveren, zal dat zeker zo blijven! Complimenten.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd met deze geweldige mijlpaal! Op naar de 20000! Ik spreek je snel.

    Groet,

    Patrick

    geplaatst op
  • Top resultaat. Heerlijk om hier deel van mogen uit te maken.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco. Ik waardeer de site zeer.

    geplaatst op
  • Het lijkt hier af en toe wel één grote familie maar desalnietmein petje af voor wat je in een paar jaar tijd hebt neergezet Marco!

    geplaatst op
  • Champagne!

    geplaatst op
  • Aangezien de Marketingfacts BBQ erg leuk was, wil ik voorstellen om aan het einde van het jaar een borrel te organiseren voor bloggers en lezers.

    geplaatst op
  • Meisje trekt even een flesje open, proost!!

    geplaatst op
  • Van harte.
    Knap werk, na bijna 4 jaar de 10.000ste blogposting. En niet als eerste ontsproten aan het brein van een vakbladuitgever, maakt het nog pikant ook. Opletten geblazen voor de vakbladgemeenschap. Of beter: doe MF na, doe het snel, en doe het nog beter (:-)
    En geen geruzie met concurrenten, ook prettig. Echte concullega's. Houwen zo.
    En op naar de ... binnen .... jaar.

    geplaatst op
  • hee marco, ik voeg mij graag in de lange stoet van mensen die jou ff een handdruk komen geven. jouw presentie is groot. net zag ik bijvoorbeeld dat pcm en talpa (alsnog) in burgerjournalistiek willen, skoeps.nl (voor mij trouwens ´oeps´, daar weet jij meer van!) en de plek waar ik dat zag, ja, daar kwam ik natuurlijk meteen weer oog-in-oog met jouw marketingsfacts. en zo ben ik dus weer hier. 10000 das veel, weet ik uit eigen ervaring. en weinig, gek genoeg, want als je voor je blog gaat, dan werkt dat verslavend. en verslaving das geen verdienste. Nou, alle gekheid op een stokkie: top! spreek je weer, marco (ook)

    geplaatst op
  • Hulde....

    Heb er zelf maar een posting over geschreven...vind het zeer zeker de moeite waard....

    Populairste Marketing Weblog heb ik het maar direct genoemd ;-).

    Ga zo door..enne...zal regelmatig jullie blijven citeren....

    geplaatst op
  • Wat moet ik hier op zeggen, iedereen dank voor de felicitaties!
    En Gerben, dat is inderdaad gaaf! ;-)

    geplaatst op
  • Prachtige prestatie..op naar de volgende 10k!

    geplaatst op
  • Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal en dat er nog veel intressante postings mogen volgen . Ga zo door

    Team Website-Reclame.nl

    geplaatst op
  • Marco & collegabloggers gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal!
    En los van het uitstekend bijhouden van je eigen weblog ben je ook nog een (succesvol) voorbeeld voor nieuwe bloggers (zoals ik). :)

    Keep up the good work!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd Marco!! De Shopgirls zijn trots op jullie :)

    geplaatst op
  • @Marco: Een wat late reactie door 3 dagen griep. Gefeliciteerd (en natuurlijk alle bloggers en lezers ook). Kwam de positie die Marketingfacts nu bereikt heeft in 2002 in je stoutste dromen voor?

    geplaatst op
  • @Marco,

    Zeg marco, wil niet klagen ofzo hoor.

    maar je geeft hier een heel mooi overzicht van het feit dat:

    Ruim 7 postings per dag met gemiddeld 3 reacties per postings.

    SCHITTEREND NATUURLIJK................maar wat ik me nu afvraag! En dit lijkt mij een UITSTEKEND moment daarvoor.

    Hoe zit dit nu sinds je de lay out hebt aangepast!

    ik weet niet hoe het bij anderen is..maar ik reageer VEEL MINDER!

    Ik ben dan ook benieuwd of dit getal, en dan vooral het gemiddelde aantal reacties per posting zijn toegenomen of afgenomen!

    Ik hoop dat je dit kan achterhalen en ons Internetters daar over in kennis wilt stellen!?!?!!?!?!?

    geplaatst op
  • Hallo Gerben,
    Ik zal binnenkort een nieuwe analyse maken maar ik kan je nu al vertellen dat het aantal reacties de laatste weken is toegenomen. Je moet de totale lijst van recente comments maar eens bekijken voor een indicatie van het aantal reacties per dag!

    Maar wat vind je zelf van de nieuwe layout? Minder uitnodigend voor discussie? Waarom?

    geplaatst op
  • Hm...

    Zal ik dan "te druk" zijn om te reageren!? hahaha...

    Ik ben heel benieuwd marco.

    Vindt het altijd super interessant om te weten wat er gebeurd als je een dergelijke wijziging doorvoert, is het ook de verbetering die men zich er van had voorgesteld!?

    Bedankt vast voor je input.

    geplaatst op
  • Ik heb even moeten wennen aan de content links en de dubbele kolom rechts maar na een paar dagen weet ik al bijna niet meer beter. Persoonlijk vind ik de site er steeds professioneler en rustiger uitzien maar ik ben uiteraard bevooroordeeld omdat ik zelf meekijk met de ontwikkeling achter de schermen. Waar ik vooral heel blij mee ben zijn de 'kleine' nieuwe functionaliteiten als bijvoorbeeld de laatste 10 headlines van de marcom top-100 blogs aan de rechterkant of de marcom top-100 blogs zelf (we hopen volgende week ook daadwerkelijk met de stemming door leden te kunnen beginnen!).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.