Campina start virale campagne met Frans Bauer

Campina start virale campagne met Frans Bauer
, NPB Media
@yizmo
Voor de promotie van het nieuwe product Campina Melkschuim is Campina vandaag een virale marketing campagne gestart, waarbij de website www.opdekoffiebijfrans.nl centraal staat. Hiermee wijkt Campina af van de voor de zuivelfabrikant gebruikelijke marketingtechnieken.

Samen met de bedrijven Viral Creations en Rocket ontwierp de unit Consumer Cream Products van Campina een innovatieve online campagne waarbij naast de website een viraal spel en een virale film worden ingezet. Normaal reageert de populaire volkszanger niet op verzoeken van fabrikanten, maar maakt hij deze keer een uitzondering: "Ik vind het product en de campagne leuk en vernieuwend, en Campina staat net zoals ik dicht bij de mensen."

De marketeers van Campina realiseren zich de impact van campagnes op het internet. Richard Roolvink, Product Group Manager, vertelt: "We hebben afgelopen jaren de ontwikkelingen op internet goed gevolgd, en zagen de kracht van viral marketing. Humor heeft impact en de kijker bepaalt zelf wanneer hij het filmpje wil bekijken. Hierdoor blijft de boodschap beter hangen."

Een andere virale campagne van concurrent Friesche Vlag was eerder al hier op Marketingfacts te lezen.

Bron: persbericht Campina.


Delen



Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Ik ben geen fan van Frans en zeker niet van die melkschuim, maar afgezien daarvan inhoudelijk vind ik het filmpje van Friesch Vlag een veel sterker viraal karakter hebben.

    geplaatst op
  • Ik ben geen fan van Campina, Frans Bauer of Friesche Vlag maar als brand manager en merk owner zou ik gelukkiger zijn met deze Campagne. Campina site is top en schuim shooter game erg verslavend :-)

    geplaatst op
  • Hier dan een berichtje van desbetreffende brandmanager van Campina Melkschuim. Wij zijn zeker gelukkig met deze campagne. We zijn nu ruim 3 weken bezig en hebben al een half miljoen bezoekers! Nu is het lastig aan cijfers te komen van vergelijkbare campagnes, maar volgens mij is dat best succesvol te noemen, zeker omdat de dagelijkse bezoeken nog steeds niet afnemen. Dit terwijl wij nog wel het een en ander van plan zijn met de site en Frans. Hebben de mensen hier bezoekerscijfers van vergelijkbare campagnes?

    geplaatst op
  • Goed je vanmiddag te hebben gesproken Frank en houd ons maar op de hoogte van verdere ontwikkelingen!

    Voor cijfers van andere campagnes zou je eens door de rubriek virale marketing moeten lopen:
    http://www.marketingfacts.nl/rubrieken/Viral_marketing/

    geplaatst op
  • Deze week heeft de website de 1.000.000 bezoekers bereikt! In iets minder dan 8 weken is dit aantal bereikt. Natuurlijk heeft het mediacircus rondom Frans hier enorm aan meegeholpen, en zagen we de aantallen bezoekers pieken na uitzendingen van Shownieuws wanneer Frans over de site begon. Maar ook de combinatie van viral movie met persoonlijke elementen zoals foto en naam, een game en productinformatie op één website bleek sterk en dit werd ondersteund met veel PR (online en offline) en seeding.
    Wil ik niet vergeten te vermelden dat Campina een enthousiast campagneteam had opgesteld onder leiding van interim marketeer Richard Roolvink (http://www.roolvink.info) met Frank van Tussenbroek (brandmanager Campina), Viral Creations voor concept en creatie (http://www.viralcreations.com), Rocket Productions voor productie van de commercial en ondergetekende (http://www.HarverPro.nl) voor de PR.

    En het verhaal gaat nog verder: Na Sinterklaas zullen alle fans van Frans en Campina Melkschuim op de site nog getrakteerd worden op een aantrekkelijke kerstbonus.....
    Op naar het volgende halve miljoen?

    geplaatst op
  • Inmiddels 1,3 miljoen keer bekeken.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.