Virale uiting Friesche Vlag goed bekeken

       @evr    14940 x bekeken

De viral commercial die POSTV ontwikkelde voor Friesche Vlag koffiemelkcups is een behoorlijk succes. Het suggestieve filmpje, waarin de nieuwe Easy Open koffiemelkcup centraal staat, is in drie dagen tijd meer dan 45.000 keer bekeken. POSTV verwacht dat de spot binnen enkele weken online circa 100.000 mensen heeft bereikt. Diverse populaire weblogs, waaronder vkmag.nl en Jaggle, en gerenommeerde sites als marketingfacts.nl (noot: de letterlijke tekst uit het persbericht) plaatsten het uiterst humoristische filmpje op hun website. Met als resultaat dat tienduizenden internetters de spot bekeken.

Marjo Vaessen, Marketing Manager Branded Ambient Friesland Foods Western Europe: “Deze virale aanpak is onderdeel van onze gehele PR-strategie: op een afwijkende manier de nieuwe koffiemelkcup onder de aandacht van onze doelgroep brengen. POSTV heeft een uiting ontwikkeld die op hilarische manier laat zien wat we willen vertellen: dat knoeien met koffiemelk tot het verleden behoort met onze nieuwe Easy Open cup. Door dit onderdeel van de PR viraal en triggerend te laten zijn, heeft POSTV een goede ‘buzz’ gecreëerd, die een enorm online publiek heeft bereikt.”

Bron: persbericht POSTV (pdf).

0

Gepost in: Social media marketing , viral marketing

12 Reacties

Deze viral is ook sterk opgezet:

http://morningwoodrocks.com/wettshirt/index.htm#

geplaatst op om 11:37 uur

Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijke effect van die viral is. Als ik al melk in m'n koffie zou drinken, dan sinds die viral in ieder geval geen "kwakkie" van friese vlag.

geplaatst op om 11:50 uur

In ieder geval is nu wel duidelijk waar de viral vandaan komt ;-)

geplaatst op om 12:05 uur

Vraag me af wanneer het marketingcollectief in opstand komt tegen de 'verplatting' van het metier..
zal wel te oud zijn voor de doelgroep..

geplaatst op om 12:16 uur

Wat is de functietitel van Marjo? Marketing Manager Branded Ambient Friesland Foods Western Europe? Misschien een leuke game: Functietitel bingo. ;-)

geplaatst op om 14:01 uur

Its time 2 jaggle

geplaatst op om 14:12 uur

Het is blijkbaar al succes in marketingland als een commercial door velen gezien wordt. Hoeveel daarvan tot de doelgroep behoren of de spot als positief ervaren, is blijkbaar niet zo relevant gezien het triomfantelijke persbericht.

Persoonlijk vind ik de associatie tussen sperma en koffiemelk minder geslaagd, maar misschien inspireert het FV nog eens tot het uitbrengen van een koffieroomflesje in de vorm van een geslachtsdeel. Schudden voor gebruik.

geplaatst op om 14:34 uur

Daar valt overigens ook vast een leuke flashgame van te maken die het viraal ook prima zal doen.

geplaatst op om 14:37 uur

over die morningwood link......

externe links mogen nooit, maar dan ook nooit openen in hetzelfde scherm als je eigen website...

doe er uw voordeel mee

geplaatst op om 14:56 uur

@hidde: wat een onzin. Ten eerste is de target attribute in XHTML strict deprecated, ten tweede komt het openen van links in een nieuwe scherm niet ten goede van de toegankelijkheid. Om het in jouw stijl te zeggen: laat de gebruiker altijd, maar dan ook altijd zelf de keuze maken of ze een nieuw scherm willen openen.

zie ook:
http://webrichtlijnen.overheid.nl/eisen-richtlijnen/richtlijnen/optimale-set/ (R-pd.8.15)
http://www.useit.com/alertbox/990530.html

doe er uw voordeel mee

geplaatst op om 19:25 uur

Dus toch! Ik moet zeggen dat ze wel lef hebben bij Friesche Vlag; had dit niet verwacht. Wat mij betreft top en laat maar komen die verrassende commercials!

geplaatst op om 06:55 uur

@Marco: Ik moet je zeggen dat ik wel benieuwd wat het doet met het imago van Friesche Vlag als dit op TV zou komen als commercial. Ik denk dat Friesche Vlag die verrassing nog niet wil ;-)

geplaatst op om 20:55 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.