Buro Renkema promoot Rembrandt

5 juli 2006, 15:25

In de beurs van Berlage hangen voor het eerst in de geschiedenis alle schilderijen van Rembrandt bij elkaar. Een heugelijke gebeurtenis en niet in de laatste plaats voor de schilderijen zelf. Want als de bezoekers naar huis zijn en de lichten zijn gedoofd….

Simpel, maar prachtig gedaan. Opnieuw door buro Renkema. Bedankt voor de tip, Bart!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Robert de Boer

    Hmm kvind hm iets minder goed dit keer. Het idee is prachtig, maar de uitwerking toont naar mijn idee juist wat amateuristisch.. Zeker in vergelijking met die tv-commercial waarbij de nachtwacht tot leven komt.


    5 juli 2006 om 15:41
    evroekel

    Hmm, die commercial ken ik (nog) niet. Smaken verschillen blijkbaar, uitwerking is zeker niet state of the art maar overall kon ik er zeker om lachen.


    5 juli 2006 om 15:47
    Eber

    Het moge duidelijk zijn dat Renkema niet de middelen heeft om dergelijke special effects te maken als in die reclamespot. (Volgens mij is het hobbywerk?) Maar daar gaat het ook niet om toch? idee is briljant, filmpje is zwaar om te lachen. Ze worden vast nog wel eens ingelijfd door een of ander reclamebureau, waar ze zware produkties kunnen gaan bedenken. Ik kan niet wachten!


    5 juli 2006 om 16:50
    evroekel

    @Robert: bedankt, die is qua uitvoering zeker professioneler. Maar blijf persoonlijk de versie van buro Renkema leuk genoeg vinden.


    5 juli 2006 om 17:09
    media

    Om heel eerlijk te zijn haakte ik na een minuutje af (4 minuten is veel te lang voor een dergelijk filmpje). Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel bureau Renkema heeft ontvangen voor deze advertorial. Iemand?


    5 juli 2006 om 19:24
    thurinus

    @eber:

    Buro Renkema is van Small Media Group (weblog-uitgever of iets in die richting). Zij verzorgen de humoristische kant, maar ze hebben ook iets over games en nog wat andere dingen. Een van de makers zat, als ik me niet vergis, ook achter Jelle, de parodie op Stan van Eminem met een fan van Syb van der Ploeg (van De Kast). Dacht ik.


    6 juli 2006 om 05:34
    Rembrandt Smids

    Tja, hoe moet ik nu reageren op deze post….?

    😉


    6 juli 2006 om 06:24
    Eber

    @ Thurinus: oke, dat zou wel kunnen! (Maar dan nog is het vast geen fulltime baan toch?) Mijn punt was meer: ik zie het als een cartoon. Soms kan een grap worden gemaakt met vier lijnen en een tekstballon en dan is het niet nodig om 200 Disneytekenaars dezelfde tekening te laten maken. Het filmpje is wat mij betreft gewoon grappig en het stoort mij niet dat het niet zo mooi en duur oogt als die reclame van Robert. Ik denk ook dat de makers helemaal geen reclame-ambities hebben, want volgens mij is dit de eerste keer dat ze iets ‘commercieels’ doen en ze zijn voor zover ik weet eerder cabaretiers dan copywriters.


    6 juli 2006 om 07:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!