Microsoft luistert naar bloggers!

Microsoft luistert naar bloggers!
Microsoft luistert naar bloggers!Een beetje blogger hoeft vandaag de dag nauwelijks meer boodschappen te doen. Zo ontving ik recentelijk o.a. een complete set Gillette Mach 3 Turbo (inclusief mesjes en scheerschuim) en een wekker van LG Mobile. Leuk natuurlijk al die cadeautjes maar met beide producten heb ik eerlijk gezegd niets omdat ik mij scheer met een scheerapparaat en twee kleine kinderen heb die mij 's morgens wakker maken. Maar vandaag werd ik toch wel positief verrast door het pakket en de brief die ik van Microsoft ontving. Hieronder de eerste paar regels van de brief:
(...) Beste Marco, Het lijkt wel Sinterklaas. Jij laat een paar weken geleden weten dat je een nieuwe telefoon wilt hebben en voila hierbij ontvang je er één. Het is geen mobiele telefoon, maar de nieuwste Philips Messenger telefoon. (...)
In het pakket de Dual Phone VOIP 433 van Philips (geschik om zowel met vaste telefoon als internet te bellen) ter introductie van de Nederlandstalige Windows Live Messenger, de eerste lokale invulling van het Windows Live Platform.

Ik ga de telefoon en Windows Live de komende dagen testen en zal daar ongetwijfeld nog op terugkomen maar wat ik veel belangrijker vind is dat Microsoft haar boodschap heel goed heeft afgestemd op de behoefte van in dit geval ondergetekende. Bij deze dus alvast de complimenten voor de PR-afdeling van Microsoft!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 20 reacties op dit artikel

  • Ik ben overigens niet de enige die een pakket van Microsoft heeft ontvangen, ook Frank Meeuwsen heeft de telefoon ontvangen. Ben wel benieuwd naar de tekst in zijn brief!

    geplaatst op
  • Ik heb sterke behoefte aan:
    - een mediacenter
    - een Xbox 360
    - een pda
    - een nieuwe mobiele telefoon
    - een nieuwe mp3 speler
    - een navigatiesysteem
    - etc. etc.

    Leest dit aub, aardige PR mijnheer/mevrouw van Microsoft!

    geplaatst op
  • Ik heb de verschrikkelijke need voor 2 of 3 voip telefoons (als het kan verschillende, anders
    heb ik niks om over te schrijven natuurlijk) of 2 DECT repeaters. :-)

    MVGRMM(F) - doet soms iets met voip enzo.

    geplaatst op
  • @Robin

    Je moet eerst wat leuks over Microsoft schrijven!

    geplaatst op
  • Damn, om Windows Live Messenger te gebruiken moet je Windows XP hebben geinstalleerd. Zal dit weekend eens kijken of het de moeite waard is om over te stappen van Windows NT naar XP.

    geplaatst op
  • Ehh.. ik heb XP al geinstalleerd hoor ;-)))

    geplaatst op
  • En ik wil heel graag een Origami...

    geplaatst op
  • ze luisteren ook weer niet zo goed! haha
    >Dus op zoek naar een nieuw mobieltje zonder fratsen. Ik wil bellen. En ben niet geïnteresseerd >in batterijtijd-verslindende camera’s en MP3 spelers.

    Ruilen?

    geplaatst op
  • Kijk dat is leuk nieuws. Ik ga maar eens wat over nVidia en ATI schrijven want ik ben wel aan een nieuwe videokaart toe...

    geplaatst op
  • De reacties hierboven waren te verwachten; het is natuurlijk ook best grappig. Maar wie er even wat langer bij stilstaat zal tot de conclusie komen dat het eigenlijk briljant is wat hier gebeurt. Op je persoonlijke weblog (of je profielpagina) geef je informatie vrij over jezelf. Slimme adverteerders maken daar gebruik van en bieden aanbiedingen op maat. Je zou er nog één stap tussen moeten hebben en dat is permissie vragen. Een code op de blog waarmee je adverteerders toestemming geeft om je te mogen benaderen voor relevante product(informatie).

    geplaatst op
  • Inderdaad slimme aktie van Microsoft!

    Marco, heb je de Telegraaf al gelezen over Live Messenger:

    "De recent door Microsoft uitgebrachte opvolger van MSN Messenger, de Windows Live Messenger, is volgens Gertjan Vroon van virusbestrijder Gdata uit Dordrecht, niet goed beveiligd. Volgens Vroon is het mogelijk dat ongewenste bezoekers zich door het lek in Messenger toegang tot de computers van gebruikers verschaffen om daar gevoelige informatie zoals bankrekeningnummers en creditcard-gegevens te stelen.

    Er zijn inmiddels wereldwijd ruim 230 miljoen mensen die gebruik maken van MSN Messenger en dat worden er elke dag meer. En MSN is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 420 miljoen unieke gebruikers per maand. In ons land zijn het met name jongeren die op hele grote schaal gebruik maken van MSN Messenger, al neemt de groep volwassen gebruikers ook flink toe, en is het programma ook bij bedrijven steeds meer in zwang aan het raken..."

    geplaatst op
  • Ik ben al jaren een gelukkig gebruiker van diverse Microsoftproducten en ik vind het iedere keer weer geweldig wat ze nu weer uit hun hoed toveren. Zo pfffffffff...dat is er uit.

    Beste mensen van Microsoft: ik zou best het huis van Bill willen hebben... ;-)

    geplaatst op
  • Je laat je gewoon gebruiken voor goedkope marketingspam...bah

    geplaatst op
  • Zolang het je berichten niet beinvloed is het gewoon super leuk natuurlijk. Als er echter een stevige discussie ontstaat weet je wel dat dit niet zorgt voor de meest objectieve stemming.

    geplaatst op
  • Marco, het principe wat je net beschrijft (informatie vrijgeven, code op weblog, etc) is iets wat zo langzamerhand 'geautomatiseerd' gaat worden.... Initiatieven als Attention-Trust, Root Markets, Identity 2.0, Structured Blogging, Microformats en Edgeio zijn daar allemaal een schakel in. Jouw verhaal over Microsoft en de manier waarop ze je benaderen is een mooi voorbeel van het principe, alleen is het niet echt een schaalbaar model;-)

    geplaatst op
  • De oude benaming hiervoor is toch steekpenningen? Of in goed bargoens: smeergeld ;-)

    geplaatst op
  • 't kan aan mij liggen maar ik vind de balans in de discussie te ver doorschieten. Marketingspam? Smeergeld? M.i. nogal negatief geladen woorden, terwijl het initiatief van Microsoft dat niet verdiend.

    Het enige dat Marco hier (vooralsnog) schrijft is dat Microsoft actief weblogs volgt en mede naar aanleiding van Marco zijn opmerking hem een telefoon stuurt. (Hoewel Frank-ly dus ook spontaan een telefoon ontving.)

    Desalniettemin iemand UPC als eens op een weblog tegengekomen? Iemand UPC al eens naar aanleiding van een posting op een weblog actie zien ondernemen? Iemand Albert Heijn al eens zien reageren naar aanleiding van het wuppie-drama? We hebben het allemaal over de comcast-medewerker die in slaap viel, maar niemand heeft het er meer over dat Comcast vervolgens het probleem adequaat verhielp. We roepen allemaal dat grote partijen weblogs zouden moeten monitoren wat er in de blogosphere gebeurd en nu doet een partij dat en schieten we m.i. door naar de negatieve kant.

    Er is nog geen positief woord hier gezegd over de telefoon. Sterker nog Marco baalt dat het niet onder Windows NT kan worden geinstalleerd, maar nu al is het marketingspam? Stel dat Marco straks zijn persoonlijke ervaring met die nieuwe telefoon hier deelt en het eindcijfer een 3 wordt. Is het dan marketingspam? En wat als het een cijfer 9 wordt?

    Zolang we niet elke dag een productreview hier doen, zolang we eerlijk onze mening geven (dus ook kritiek!) in reviews van eventuele producten/diensten/events etc, dan lijkt mij er niet veel mis mee.

    geplaatst op
  • Niets aan toe te voegen Erik, mooi gesproken.

    geplaatst op
  • Als we dan toch lijstjes voor de sint gaan inleveren ;-P

    Mijn laptop is terminaal! Rara de wens

    haha

    geplaatst op
  • Ik vind hier ook niets mis mee. Het is, naar ik aanneem, ook common practise in de "traditionele" journalistiek. Daarbij heeft Dhr. Derksen ook vanuit zichzelf aangegeven dat hij een telefoon heeft gekregen van Microsoft, wat hij ook had kunnen nalaten. Bovendien maak je je op den duur erg ongeloofwaardig als je hierdoor je beoordeling laat vertroebelen. En dat kost je meer dan wat een telefoon waard is. Het is pas smeergeld/omkoperij als iets je in het vooruitzicht wordt gesteld bij een positieve recensie.

    Gewoon slimme PR dus. Niets meer en niets minder.

    En nu wil ik errug graag een Xbox 360 testen. Mijn recensie zal, vanzelfsprekend, volstrekt objectief zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.