DM blijkt bij eBay nog steeds van belang te zijn
Focus ligt bij eBay dit jaar op het (re)activeren van bestaande klanten en het stimuleren van high-value klanten. Good old direct marketing blijkt daarbij nog steeds van belang te zijn. De catalogus, met artikelen die recent zijn verkocht en hun gemiddelde prijs, blijkt namelijk een effectief middel te zijn om koper te stimuleren. Een vorig jaar verzonden catalogus leverde de meeste respons op van de top-kopers van eBay, aldus een artikel in DM News.
De toenemende online concurrentie en de afnemende effectiviteit van email zijn ondermeer de reden om de inspanningen meer te richten op direct marketing. Direct marketing mag dan duurder zijn, weloverwogen ingezet biedt het nog steeds toegevoegde waarde, aldus eBay. In tests stelde respondenten geen catalogus nodig te hebben omdat men wel wist wat eBay aanbood, maar na de catalogus te hebben doorgebladerd kwam men toch delen van het assortiment tegen die men online nog niet eerder gezien had.
Eerder gaf ook Wehkamp aan wel te experimenteren met de catalogus, maar deze zeker nog niet af te schaffen. Ondanks het feit dat 50% van de omzet bij Wehkamp via internet binnenkomt ziet men ook daar internet-only nog niet zitten.
Via: Adformatie